Forum www.wojnacja.fora.pl Strona Główna  
 FAQ  •  Szukaj  •  Użytkownicy  •  Grupy •  Galerie   •  Rejestracja  •  Profil  •  Zaloguj się, by sprawdzić wiadomości  •  Zaloguj
 Stalowe Wojownicze Siostry Miecza z Klasztoru ? Zobacz następny temat
Zobacz poprzedni temat
Napisz nowy tematOdpowiedz do tematu
Autor Wiadomość
Dragon_Warrior
Imperator
Imperator


Dołączył: 17 Lut 2011
Posty: 1351 Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 4 razy
Ostrzeżeń: 0/5

PostWysłany: Pon 21:38, 14 Mar 2011 Powrót do góry

Cytat:
Zasadniczo mam na myśli motyw walki hero vs hero, albo słaba jednostka dobijająca mocniejszą.

Pamiętaj o tym że dobry przeciwnik będzie od razu kalkulował czy warto mu przyjąć wyzwanie czy nie. Zawsze mam ubaw jak z Grabarzem gram bo czasem nad takimi pierdołami kombinujemy w grze, o których na poziomie pisania zasad nawet się nie myślało. Potem natomiast wychodzi że jak dałeś za umiejętność 15 to jak mój model za 60 punktów ma 5 akcji to spokojnie mogę odrzucić wyzwanie i jestem jakieś 5 punktów do przodu, ewentualnie jak mam leczenie to albo jeszcze taniej albo zupełnie wychodzę na plus.
Dlatego w przypadku pojedynku z tańszymi jednostkami można spokojnie odrzucać wyzwanie, przy średnich trzeba by przeliczyć a przy drogich z kolei kalkulować szansę na zwycięstwo. Straszma 'matematyka' z tego wychodzi zwłaszcza jak od razu obaj gracze zaczną mierzyć co to dla nich oznacza wykonanie wszystkich ruchów w stronę przeciwnika i na ile ataków się tym wystawią Wink

Cytat:
No w sumie nie miałem tego na myśli, ale może tak to wyglądać...

Nie zaproponujesz pojeydnku w niekorzystnej chwili przecież. Tylko w takiej kiedy to blokujesz bohatera przeciwnika na turę (właśnie kolejny argument - powierniczka czy furia może odciągnąć dowolnie drogiego bohatera 15 cm w bok czyli na minimum dwie tury. W tym czasie pozostałe jednostki walczą w przewadze.
Oczywiście nic na siłę i przeciwnik nie musi się zgadzać ale wychodzi na to że w ponad 70% przypadków przeciwnik będzie wolał zrezygnować z walki.


powtarzam - to cholernie problemowe jest tak w uzyciu jak i w samym balansie - dodatkowo przeciwnicy turniejowi znienawidzą każdego gracza który będzie tego używał nawet przy odpowiednim balansie Wink


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
kcpr
13. Miecznik


Dołączył: 21 Lut 2011
Posty: 344 Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 3 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Rzeszów

PostWysłany: Wto 15:31, 15 Mar 2011 Powrót do góry

Dragon_Warrior napisał:
wychodzi na to że w ponad 70% przypadków przeciwnik będzie wolał zrezygnować z walki.

Dlatego myślę, że opcja 'nagrody' jest wręcz obowiązkowa.
No i w sumie chyba dobrą opcją byłoby, gdyby Wysłanniczka dostawałby ją nawet jeśli przeciwnik odrzuci wyzwanie.
Myślę, że wpłynęło by to na decyzję przeciwnika jeszcze bardziej - nie dość, że traci 1 Akcje, to jeszcze Wysłanniczka rośnie w siłę (niewiele bo niewiele, ale zawsze).

Chodzi o to, żeby przeciwnik w większości przypadków przyjmował wyzwanie, bo inaczej to nie ma aż takiego sensu...


Swoją drogą:
Za lepszy bonus uważacie +1 do Zmysłów, czy np. Ataku, Siły, albo Obrony?
Wiem, że to zależy od sytuacji (i tego kto ten bonus dostaje), ale ogólnie pytam co jest w praktyce bardziej przydatne.


Post został pochwalony 0 razy

Ostatnio zmieniony przez kcpr dnia Wto 15:32, 15 Mar 2011, w całości zmieniany 1 raz
Zobacz profil autora
Dragon_Warrior
Imperator
Imperator


Dołączył: 17 Lut 2011
Posty: 1351 Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 4 razy
Ostrzeżeń: 0/5

PostWysłany: Wto 15:44, 15 Mar 2011 Powrót do góry

ale przeciwnik będzie przyjmował wyzwanie i tak tylko jak będzie widział realną szansę wygranej ;p
Inaczej ma 'zablokowany model' który w najbliższej aktywacji marnuje wszystkie akcje na podejście do panienki tylko po to by w jej aktywacji dostać po głowie.
Jedyne co by dawało wyzwanemu przewagę w tej sytuacji to pewność wygrania zmysłów w kolejnej turze... ale to grając przeciw obecnym Siostrzyczkom nie jest takie proste.

Co do bonusu - wiadomo dla łowczyni magów czy bohaterki - zmysły, dla pań z obroną 13+ obrona. Jakkolwiek przy Natchnionej z obroną 16 to życzę powodzenia przeciwnikowi ;P


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
Chińczyk
3. Marynarz


Dołączył: 13 Mar 2011
Posty: 27 Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5

PostWysłany: Wto 15:57, 15 Mar 2011 Powrót do góry

Może niech pojedynek działa tak, że panienka dostaje jakieś tam bonusy do statystyk(tu mam na mysli np. atak) w momencie gdy walczy z bohaterami i jednostkami o koszcie punktowym 60+


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
kcpr
13. Miecznik


Dołączył: 21 Lut 2011
Posty: 344 Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 3 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Rzeszów

PostWysłany: Wto 16:45, 15 Mar 2011 Powrót do góry

Można, ale wtedy tym bardziej przeciwnik odrzucałby pojedynek ^^


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
Chińczyk
3. Marynarz


Dołączył: 13 Mar 2011
Posty: 27 Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5

PostWysłany: Wto 17:06, 15 Mar 2011 Powrót do góry

Jaki to znów pojedynek ?? Nie byłoby żadnego pojedynku.. Po prostu zwykła najzwyklejsza walka do jakiej może dojść tylko, że siostra dostawała by plusy. Nie widze innego sensownego rozwiązania waszego problemu... No chyba, że pojedynek by był przymusowy bo żaden żołnierz nie da se w kasze dmuchać i do walki przeciwko kobiecie stanie.


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
cpt_molo
7. Zbrojny


Dołączył: 22 Lut 2011
Posty: 88 Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: KGB'Loch'Puławy

PostWysłany: Wto 18:47, 15 Mar 2011 Powrót do góry

hym... jak tak przeczytałem całą dyskusję - to faktycznie, pojedynek to fajny pomysł ALE chyba lepiej niech pozostanie w sferze klimatu/fluffu :] bo tak jak pisał DW to za bardzo komplikuje zasady i powoduje szukanie luk i wałków.

A jak ktoś będzie miał ochotę na "pojedynek" grając Siostrzyczkami to niech leci sobie do wrogiego bohatera i gra klimatycznie - proste :]


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
kcpr
13. Miecznik


Dołączył: 21 Lut 2011
Posty: 344 Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 3 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Rzeszów

PostWysłany: Śro 16:37, 16 Mar 2011 Powrót do góry

Cytat:
Może niech pojedynek działa tak, że panienka dostaje jakieś tam bonusy do statystyk(tu mam na mysli np. atak) w momencie gdy walczy z bohaterami i jednostkami o koszcie punktowym 60+


cpt_molo napisał:

A jak ktoś będzie miał ochotę na "pojedynek" grając Siostrzyczkami to niech leci sobie do wrogiego bohatera i gra klimatycznie - proste :]

K, teraz kumam o co wam chodzi... W sumie nie jest te głupia opcja, a na pewno prostrza...
W sumie tak sobie myślę co wyszło by z jakoby miksu tych 2 opcji...
Co mam na myśli? No więc tak:

Wysłanniczka kiedy walczy z bohaterami i jednostkami o koszcie punktowym 60+* [tu trzeba by przejrzeć jednostki, żeby z każdej armii było coś zaliczało się coś z rodzaju 'elity'] dostaje +1 do Ataku i Siły*.
Ponadto zaatakowany bohater może przyjąć pojedynek.
Jeśli się na to zdecyduje od tej pory, żadne inne jednostki nie mogą wpływać na pojedynkujących się.
Jednostka, która zwycięży nie może być atakowana do końca tury (chyba, że sama kogoś zaatakuje) oraz otrzymuje +1 do Ataku oraz Siły*. W wypadku ucieczki (odejścia z walki) otrzymuję ranę w Akcje*.
Jeśli przeciwnik nie przyjmie pojedynku, ale zostanie pokonany przez Wysłanniczkę, dostaje ona stały bonus +1 do Ataku lub Siły*(losowo*).

*-niepewne

Co wy na to?

Przyjmowanie wyzwań miałoby ten sens, że w momencie otoczenia przez przeciwników wrogi bohater ma szanse ją pokonać, dostać bonus i mieć spokój do końca tury.
Może się jednak zdarzyć, że przegra, a wtedy przeciwnik jest do przodu.
Od takie ryzyko Wink

To co ja lubię w różnych grach - a nie wszędzie to znajduję - to momenty w których coś jest po prostu bardziej skomplikowane ^^
Trzeba pomyśleć nad plusami i minusami decyzji, a potem patrzeć na jej efekty. No i nie zapominajmy o emocjach Wink
Po prostu lubię kiedy jest jakiś wybór. Bonus to takie o - nic specjalnego, normalka -, a strategiczne wybory... ah to jest coś co uwielbiam ^^ (no może w tym wypadku nie ma specjalnie mowy o 'strategicznych wyborach', ale po prostu zawsze dobrze jak są jakiekolwiek)


Post został pochwalony 0 razy

Ostatnio zmieniony przez kcpr dnia Śro 16:47, 16 Mar 2011, w całości zmieniany 6 razy
Zobacz profil autora
cpt_molo
7. Zbrojny


Dołączył: 22 Lut 2011
Posty: 88 Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: KGB'Loch'Puławy

PostWysłany: Śro 16:48, 16 Mar 2011 Powrót do góry

Image


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
Dragon_Warrior
Imperator
Imperator


Dołączył: 17 Lut 2011
Posty: 1351 Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 4 razy
Ostrzeżeń: 0/5

PostWysłany: Śro 17:45, 16 Mar 2011 Powrót do góry

Cytat:

Wysłanniczka kiedy walczy z bohaterami i jednostkami o koszcie punktowym 60+* [tu trzeba by przejrzeć jednostki, żeby z każdej armii było coś zaliczało się coś z rodzaju 'elity'] dostaje +1 do Ataku i Siły*.
Ponadto zaatakowany bohater może przyjąć pojedynek.
Jeśli się na to zdecyduje od tej pory, żadne inne jednostki nie mogą wpływać na pojedynkujących się.
Jednostka, która zwycięży nie może być atakowana do końca tury (chyba, że sama kogoś zaatakuje) oraz otrzymuje +1 do Ataku oraz Siły*. W wypadku ucieczki (odejścia z walki) otrzymuję ranę w Akcje*.
Jeśli przeciwnik nie przyjmie pojedynku, ale zostanie pokonany przez Wysłanniczkę, dostaje ona stały bonus +1 do Ataku lub Siły*(losowo*).

ale w Wojnacji nie ma formalnie takiego zwarcia jak w Lotrze czy Konfrze ze modele stykają się podstawkami i czekają na turę walki. Dlatego tutaj jak model ma możliwość korzystnie zaatakować to atakuje a jak nie to albo ucieka albo ginie. Sama decyzja czy szarżujesz czy uciekasz jest już wagowo odpowiednia do tak precyzowanego pojedynku ...

Choroba serio Siostry są najbardziej skomplikowaną w balansie frakcją póki co.
Najprzyjemniej to chyba z rycerstwem poszło mimo wszystko.


Edit ...
W sumie można by zrobić z tego zwykły bonus do walki 1v1 na zasadzie powiedzmy ... samotnika od wojowników północy czy ostańca ale z dopiskiem, że jeżeli zostanie pokonana w walce 1v1 przez przeciwnika z którym sama weszła w kontakt to dostanie on +1 akcję.


Post został pochwalony 0 razy

Ostatnio zmieniony przez Dragon_Warrior dnia Śro 17:48, 16 Mar 2011, w całości zmieniany 1 raz
Zobacz profil autora
cpt_molo
7. Zbrojny


Dołączył: 22 Lut 2011
Posty: 88 Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: KGB'Loch'Puławy

PostWysłany: Śro 18:26, 16 Mar 2011 Powrót do góry

Dragon_Warrior napisał:

W sumie można by zrobić z tego zwykły bonus do walki 1v1 na zasadzie powiedzmy ... samotnika od wojowników północy czy ostańca ale z dopiskiem, że jeżeli zostanie pokonana w walce 1v1 przez przeciwnika z którym sama weszła w kontakt to dostanie on +1 akcję.
co tu dużo mówić - mając wgląd w całość zasad i zawartość swojej własnej głowy Wink jako twórca systemu rozkminiasz to chyba najlepiej więc nie sposób się z tobą niezgodzić :] serio - takie najprostsze rozwiązanie było IMO najlepsze:

czyli, że ta cała "honorowa wysłaniczka" miała by po prostu bonus (np.: +1 do Ataku +1, do Siły i +1 do Obrony) przeciw wrogim modelom powyżej pewnego kosztu (np.: 50+) jeśli jest jedyną która się z nimi "styka", czyli de facto, walczy :]

bez zbędnego kombinowania, z mniejszą, łatwiej weryfikowalną możliwością przegięć itd.

hym?


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
kcpr
13. Miecznik


Dołączył: 21 Lut 2011
Posty: 344 Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 3 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Rzeszów

PostWysłany: Śro 19:41, 16 Mar 2011 Powrót do góry

Tak jak mówiłem - rozwiązanie proste i w gruncie rzeczy dobre, ale nie dające prawie żadnego pola do popisu. Bonus - jak każdy inny - i tyle.

Mi trochę w Wojnacji tego brakuje (choć może to przez to, że niewiele grałem), iż nie ma jako takich mega decyzji, które mogą mieć wpływ na całą bitwe.
W Lotr'że np. są punkty potęgi (i woli w sumie też). Niby takie proste, a dają naprawdę dużo opcji kombinowania i nierzadko trudnych decyzji: "wykorzystać go tego teraz, żeby wygrać walkę, czy zostawić licząc na to, że przeżyje i przyda się później?", "na ile przydatna będzie w tej turze bohaterska walka czy ruch?".
Takie naginanie zasad miejscami. W Wojnacji będąc na 1 życiu dostajesz hit'a i... po prostu koniec - nie masz żadnych opcji i nie miałeś, bo była akurat tura przeciwnika.
Dlatego m.in. podobał mi się koncept kart, który zapodawałem w innym temacie.

A co do Wysłanniczki - naprawdę nie wiem jak jest lepiej: prosto, po ludzku, czy trochę bardziej przekombinowanie, ryzykowniej, a co za tym idzie ciekawiej.


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
Chińczyk
3. Marynarz


Dołączył: 13 Mar 2011
Posty: 27 Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5

PostWysłany: Śro 19:48, 16 Mar 2011 Powrót do góry

Wiesz tylko gdybyś dostawał hita i miał jeszcze nadzieje na "wysejwowanie" tej łaty albo tak jak w lotrze wykorzystanie punktu potęgi to gra by się straaaszie rozciągała, a kraśki robiły by straszne porno ze swoimi 3 życiami. Dodatkowo i tak jak w każdym dobrym skirmishu tak i w Wojnacji trzeba się nieźle nakombinować żeby wygrać. To nie jest LoTR gdzie lecą na sie dwie falnagi i wygrywa mocniejsza, ale ta która miała bardziej giętego bohatera w rozpisce. A dwa chyba w żadnym skirmishu nie ma jakiś sejsów, losu itp. No dobra w Necromundzie i Mordheimie są ale są na tyle żadko spotykane, że w sumie można założyć, że ich nie ma...

Co do wysłanniczek to obstawiam tak jak reszta. Po prostu zwykły najzwyklejszy bonus.


Post został pochwalony 0 razy

Ostatnio zmieniony przez Chińczyk dnia Śro 19:48, 16 Mar 2011, w całości zmieniany 1 raz
Zobacz profil autora
kcpr
13. Miecznik


Dołączył: 21 Lut 2011
Posty: 344 Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 3 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Rzeszów

PostWysłany: Śro 19:55, 16 Mar 2011 Powrót do góry

Dragon_Warrior napisał:

W sumie można by zrobić z tego zwykły bonus do walki 1v1 na zasadzie powiedzmy ... samotnika od wojowników północy czy ostańca ale z dopiskiem, że jeżeli zostanie pokonana w walce 1v1 przez przeciwnika z którym sama weszła w kontakt to dostanie on +1 akcję.


Oczywiście jeśli ona go pokona to ona dostanie tą +1 akcje, albo przynajmniej jakiś + do Ataku, Siły czy Obrony (oczywiście jeśli pokona go 1v1, ani nie można oszukiwać tzn. strzelać do tego z którym walczy).

Myślę, że będzie bardziej fluff'owo i ciekawiej.


Post został pochwalony 0 razy

Ostatnio zmieniony przez kcpr dnia Śro 19:56, 16 Mar 2011, w całości zmieniany 2 razy
Zobacz profil autora
Dragon_Warrior
Imperator
Imperator


Dołączył: 17 Lut 2011
Posty: 1351 Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 4 razy
Ostrzeżeń: 0/5

PostWysłany: Śro 20:10, 16 Mar 2011 Powrót do góry

kcpr napisał:

Oczywiście jeśli ona go pokona to ona dostanie tą +1 akcje, albo przynajmniej jakiś + do Ataku, Siły czy Obrony (oczywiście jeśli pokona go 1v1, ani nie można oszukiwać tzn. strzelać do tego z którym walczy).

Myślę, że będzie bardziej fluff'owo i ciekawiej.

Ona ma bonus do samej walki - nie trzeba już jej nagradzać poza nią Wink
tym bardziej że będzie miała bonus w też w każdej kolejnej walce ze sprecyzowanym modelem czyli koszt 50/60+ Wink Więc jak by za każdego jeszcze zbierała punkcik to po szczęśliwym przebiegnięciu przez 3 elity byłaby już Bogiem Wojny z +3 akcjami (8? ;])Wink

Cytat:
W Wojnacji będąc na 1 życiu dostajesz hit'a i... po prostu koniec - nie masz żadnych opcji i nie miałeś, bo była akurat tura przeciwnika.

Tutaj mam już pewien pomysł na Mroczne Karasnale w tej kwestii. Co prawda koncept 'połowicznego wskrzeszania połowicznie zabitych' bedzie wymagał testów ale jestem dobrej myśli ;p

poza tym po to modele mają zwykle 2pz a bohaterowie zwykle 3 pz żeby nie padali przypadkiem od zabłąkanej strzały tylko jednak od celowego/planowego ataku.


Post został pochwalony 0 razy

Ostatnio zmieniony przez Dragon_Warrior dnia Śro 20:16, 16 Mar 2011, w całości zmieniany 1 raz
Zobacz profil autora
Wyświetl posty z ostatnich:      
Napisz nowy tematOdpowiedz do tematu


 Skocz do:   



Zobacz następny temat
Zobacz poprzedni temat
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach


fora.pl - załóż własne forum dyskusyjne za darmo
Powered by phpBB © 2001/3 phpBB Group :: FI Theme :: Wszystkie czasy w strefie CET (Europa)