Forum www.wojnacja.fora.pl Strona Główna  
 FAQ  •  Szukaj  •  Użytkownicy  •  Grupy •  Galerie   •  Rejestracja  •  Profil  •  Zaloguj się, by sprawdzić wiadomości  •  Zaloguj
 mała reedycja imperium kiryjskiego Zobacz następny temat
Zobacz poprzedni temat
Napisz nowy tematOdpowiedz do tematu
Autor Wiadomość
Dragon_Warrior
Imperator
Imperator


Dołączył: 17 Lut 2011
Posty: 1351 Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 4 razy
Ostrzeżeń: 0/5

PostWysłany: Czw 15:29, 23 Sty 2014 Powrót do góry

Podobnie jak w przypadku krasnoludów wszelkich innych subiektywnych zmian jednostek musicie pamiętać, że nie tylko Wy gracie danymi frakcjami. Henry na stołach bywa całkiem często i z tego co wiemy ma opinię skutecznego.


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
Mjolnir
11. Knecht


Dołączył: 30 Kwi 2013
Posty: 250 Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5

PostWysłany: Czw 18:41, 23 Sty 2014 Powrót do góry

Z pewnością nie tylko my gramy, ale jeśli uda się nam logicznie udowodnić potrzebę zmian w jednostkach, a inni gracze nie zaoponują, będzie to znaczyło, że pewne usprawnienia są potrzebne, albo nie robią nikomu rożnicy. Jesteśmy, powiedzmy, swego rodzaju rzecznikami swoich ulubionych nacji i pilnujemy ich jakości względem innych, nawet jeśli nie dla wszystkich, to choćby dla samych siebie, bądź co bądź - równierz graczy. Zaś jeśli chodzi o subiektywizm zmian - od tego jest tu ok. 7 - 10 stałych bywalców, żeby mieć dostep do różnorodnych opinii i zachowania balansu w grze. Co do Henrego, to powalenie sprawdza się czasem lepiej taktycznie niż zabranie pz - np. pozwala na ucieczki z walki, opóżnienie kontry, lub innej niechcianej akcji, na którą po wstaniu braknie pa, zwłaszcza u mrocznych krasnoludów, gdzie strata pz jest mniej ważna od możliwosci działania.


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
Voldemos
8. Zwiadowca


Dołączył: 09 Cze 2013
Posty: 128 Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5

PostWysłany: Czw 18:54, 23 Sty 2014 Powrót do góry

ale mi nie chodzi o zmianę pół miecza on jest ok ale chciałem pokazać żę nie jest też jakimś breakerem. chodziło mi przede wszystkim o jego staty które według mnie są gorsze od miecznika


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
Dragon_Warrior
Imperator
Imperator


Dołączył: 17 Lut 2011
Posty: 1351 Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 4 razy
Ostrzeżeń: 0/5

PostWysłany: Czw 21:14, 23 Sty 2014 Powrót do góry

Cytat:
a inni gracze nie zaoponują, będzie to znaczyło, że pewne usprawnienia są potrzebne

To nie do końca tak.

Co prawda Wojnacja nie jest Onlineówką w której mamy pełny wgląd w serwerowe statystyki graczy ale zdajemy sobie sprawę z faktu, że osoby dyskutujące o grach na ich forach to zawsze tylko wycinek wszystkich graczy. To jak duży jest pewnie kwestią płynną ale dajmy tu prosty przykład.


Ostatnio udzielam się trochę w becie Dogs of War [link widoczny dla zalogowanych]
Onlineowej strategii turowej będącej egranizacją bitewnej Konfrontacji, w którą lata temu zawzięcie graliśmy tak sami ze sobą jak i na turniejach.

W każdym razie na chwilę obecną do zamkniętej bety ma dostęp pewnie 15.000 graczy. Statystyki pokazują, że w grze aktywnych jest co najmniej kilka tysięcy rozpisek (przez chwilę byłem na miejscu w rankingu poniżej 5000 więc zakładam, że na podstawie czegoś ten ranking powstał - obecnie jestem na 21 i 23 dwoma różnymi frakcjami więc mogę już tylko top 100 przeglądać).
W każdym razie nawet dostępne dla graczy informacje pokazują setki tysięcy rozegranych gier itd...
Przy czym na forum bety osób aktywnie dyskutujących nad balansem i poprawkami jest dosłownie kilka. Jeżeli chodzi o merytoryczną dyskusję a nie gadanie bez sensu (np. jojczenie na to, że coś działa inaczej niż w HOMM3 czy jakiejś innej turówce) to aktywnych testerów jest w dyskusjach mniej więcej tyle co pracowników studia tworzącego grę. Sam jestem tym przerażony ale prawda wygląda tak, że ludzie zwyczajnie nie mają czasu/chęci/pomysłu i nie dyskutują o tym w co grają ani nawet nie przeglądają poświęconych tym grom for.

Nie znaczy to jednak, że tacy gracze nie grają, nie mają swoich ulubionych jednostek czy rozpisek i nie przeglądają od czasu do czasu nowości. Co więcej czasem się okazuje, że są to gracze organizujący nawet turnieje czy pokazy Wojnacji, bądź wpadający na nasze turnieje w innych miastach i zgarniający miejsca w top3.

Gdyby wszyscy gający mieli czas i chęci na aktywne działanie z pewnością byłoby łatwiej tak w kwestii promocji/testów jak i wszystkiego innego (od lat nie możemy np znaleźć nikogo kto miałby możliwość nagrania kamerą przykładowej rozgrywki na sensownym poziomie wizualnym). Jedna dobra rzecz to to, że tacy gracze jednak gdzieś czasem się odezwą i dadzą znać, że są.


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
Mjolnir
11. Knecht


Dołączył: 30 Kwi 2013
Posty: 250 Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5

PostWysłany: Pią 16:30, 24 Sty 2014 Powrót do góry

Chodziło mi o statystykę - w tym udzielającym sie wycinku, dla porównania opinii i różnorodnego podejścia, naturalnie nie oddaje to nastrojów wszystkich graczy, ale na pewne założenia pozwala. Poza tym, choć niektórzy pewnie odnieśli inne wrażenie propozycje zmian opieram na dowodach - często, owszem, wynikających z osobistych doświadczeń, ponieważ, niestety gram w dość wąskim gronie i nie mogę stwierdzic jak sytuacja wygląda "globalnie", jednak nigdy nie naciskam na zmianę od tak, żeby było inaczej, po mojemu. Proponowane zmiany może nie są w pełni obiektywne, ale od tego daje się je na forum, nie mailem - żeby ogół zkorygował.


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
Rospax
6. Włócznik


Dołączył: 25 Kwi 2013
Posty: 72 Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5

PostWysłany: Nie 11:40, 26 Sty 2014 Powrót do góry

taki mały pomysł na kartę:
[link widoczny dla zalogowanych]

tania, słabo uzbrojona jednostka mająca za zadanie obrzucenie pociskami (oszczepy, kamienie z proc lub rzucane ręcznie) zbliżającego się wroga i wycofanie się przed właściwym starciem lepiej uzbrojonych jednostek, by w dogodnym momencie znów rzucać, nastawiona na atak dystansowy w grupę, a nie w pojedyncze jednostki

wydaje mi się, że lepiej wpisałaby się w konwencję imperium, niż rozważany tutaj elitarny łucznik, poza tym jednostki tego typu z podobnymi umiejkami chyba jeszcze tu nie było, a elitarnych strzelców trochę już jest: elfy dzikie, elfy lodowe, rycerstwo, kusznicy, nawet bukanier czy działo

była mowa o baliście - skoro jest działo, to chyba mogłaby być i balista,
z dużych jednostek można wprowadzić ogra albo giganta/kolosa/tytana - wtedy w armiach opartych na modelach rzymskich legionów mogłaby go reprezentować figurka ludzka w dwa razy większej skali, a w rozpiskach na figurkach fantasy - np. właśnie ogr


Post został pochwalony 0 razy

Ostatnio zmieniony przez Rospax dnia Nie 11:41, 26 Sty 2014, w całości zmieniany 1 raz
Zobacz profil autora
Dragon_Warrior
Imperator
Imperator


Dołączył: 17 Lut 2011
Posty: 1351 Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 4 razy
Ostrzeżeń: 0/5

PostWysłany: Nie 12:11, 26 Sty 2014 Powrót do góry

Po prawdzie to faktycznie coś takiego by się mogło w konwencje imperium wpisać. Tylko jednak w przedziale punktowym koło 40 z trochę lepszym pancerzem i możliwościami bojowymi.
Sam pomysł z rozbiegiem świetny tylko jednak bym ograniczył bonus do końca tury przy samym rzucie za 2 punkty (przeładowanie i tak ogranicza szybkostrzelność do 1 na turę).

Z ucieczką to sam nie wiem bo umiejętność jest mniej więcej tak problemowa zasadowo jak nichilizm... więc mogłaby się jeszcze łapać - gorzej z tym, że nie jestem pewny czy sama z siebie nie jest drastycznie słabsza od zwykłego biegu na 2x8 w dowolnym kierunku Wink

W każdym razie w podobnej lub bardziej regularnej postaci taka jednostka powinna się kiedyś w imperium pokazać na pewno. Kwestia tylko w tym, że na chwile obecną mogłaby nie wytrzymać konkurencji z klasycznym łucznikiem za 44 punkty.

Cytat:
była mowa o baliście - skoro jest działo, to chyba mogłaby być i balista,

podstawą konwencji obecnego działa była taka parowo-ciśnieniowa zabawka:
[link widoczny dla zalogowanych]
[link widoczny dla zalogowanych]

z dużymi modelami w imperium naprawdę bym nie kombinował - nie po to się robi armię opartą na ciężkiej piechocie - rezygnując nawet z koni, żeby pakować do niej mniej lub bardziej nieprzewidywalne stwory. To nawet logicznie jest mało sensowne z punktu widzenia logistyki - co by garnizony z takimi ogrami robiły? nie mówiąc już o patrolach zmuszonych do noclegów zajazdach. Takie rzeczy tylko w Ankh-Morpork albo Cadwalonie Wink


Post został pochwalony 0 razy

Ostatnio zmieniony przez Dragon_Warrior dnia Nie 12:20, 26 Sty 2014, w całości zmieniany 4 razy
Zobacz profil autora
Rospax
6. Włócznik


Dołączył: 25 Kwi 2013
Posty: 72 Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5

PostWysłany: Nie 17:20, 26 Sty 2014 Powrót do góry

ucieczka miała być słabsza do zwykłego biegu, miotacz miał unikać zwarcia

rozumiem, że Ty miotacza widzisz jako legionistę, który rzuci pilum we wroga, po czym dobędzie gladius i jest gotowy do zwarcia
taka wersja jest pewnie bardziej spójna z wizją frakcji, ale technicznie wychodzi chyba dość słabo - powstaje taki gorzej uzbrojony poborowy z takim gorszym strzelaniem od łucznika, w rezultacie do rozpisek, w zależności od potrzeby, będzie wybierany nieznacznie droższy łucznik albo sporo tańszy poborowy czy inna jednostka szeregowa

czytając rozważania na temat wprowadzenia elitarnego łucznika, pomyślałem, że można podejść do sprawy od drugiej strony i zaprojektować słabszą jednostkę dystansową, która nie będzie musiała konkurować z łucznikiem, bo będzie w niższej kategorii cenowej, podobnie jak kusznik jest w wyższej
stąd słabe staty i umiejki nie tyle dopałerzające postać, co wprowadzające coś nowego i nadające jej charakter
w celu zachowania niskiego kosztu można obniżyć celność o 1 co podkreśli taktykę miotania pocisków w tłum, a z ucieczki zrobić umiejkę pasywną wymuszającą ruch oddalający od przeciwnika w pewnych sytuacjach (np. przewaga modeli przeciwnika w pewnym promieniu)

fabularnie widzę miotaczy jako świeżych rekrutów, dla których zabrakło czasu na solidne przeszkolenie i pieniędzy na porządne uzbrojenie
granice imperium są długie, nie zawsze i nie wszędzie będzie wystarczająco duzo regularnego wojska, czasami na pograniczu, w obliczu ataku orków czy barbarzyńców, wystąpi potrzeba błyskawicznego i tymczasowego uzupełnienia imperialnego oddziału miejscowa ludnością
w ten sposób powstaje miotacz - słaba, niezbyt karna jednostka, która mimo kiepskich umiejętności strzeleckich potrafi trochę namieszać - skłonić przeciwnika do rozciągnięcia szyku, przy odrobinie szczęścia trafić model schowany za tankiem, miotać do miękkich jednostek w zwarciu z pancernymi poborowymi czy zwykłą pieścią


Post został pochwalony 0 razy

Ostatnio zmieniony przez Rospax dnia Nie 17:23, 26 Sty 2014, w całości zmieniany 1 raz
Zobacz profil autora
Voldemos
8. Zwiadowca


Dołączył: 09 Cze 2013
Posty: 128 Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5

PostWysłany: Nie 18:38, 26 Sty 2014 Powrót do góry

ja to widzę jako oszczepnika niż jak miotacza ale bardzo mi się podoba jego konwencja choć nie do końca rozumiem jak miało by się odbywać losowanie jednostki która otrzymuje cios z tego rzutu. Poza tym jego staty są ok, jego koszt mógłby być mniejszy jeśli zostawić miotanie za 3 pa bo gdyby było za 2 pa był by spoko


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
Dragon_Warrior
Imperator
Imperator


Dołączył: 17 Lut 2011
Posty: 1351 Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 4 razy
Ostrzeżeń: 0/5

PostWysłany: Nie 19:04, 26 Sty 2014 Powrót do góry

Cytat:
rozumiem, że Ty miotacza widzisz jako legionistę, który rzuci pilum we wroga, po czym dobędzie gladius i jest gotowy do zwarcia
taka wersja jest pewnie bardziej spójna z wizją frakcji, ale technicznie wychodzi chyba dość słabo - powstaje taki gorzej uzbrojony poborowy z takim gorszym strzelaniem od łucznika, w rezultacie do rozpisek, w zależności od potrzeby, będzie wybierany nieznacznie droższy łucznik albo sporo tańszy poborowy czy inna jednostka szeregowa
czytając rozważania na temat wprowadzenia elitarnego łucznika, pomyślałem, że można podejść do sprawy od drugiej strony i zaprojektować słabszą jednostkę dystansową, która nie będzie musiała konkurować z łucznikiem, bo będzie w niższej kategorii cenowej, podobnie jak kusznik jest w wyższej

No mniej więcej tak jak piszesz - przy czym to nie do końca jest tak że Łucznik jest zwyczajnie takim gorszym kusznikiem, bo w przypadku pojedynku Łucznik miałby spore szanse na zwycięstwo. Obie te jednostki mają służyć do zupełnie innych celów.
Łucznik jest kontrą na wszystkie modele z niskim pancerzem (bazujące na obronie) a twardą kontrą na bazujące na Obronie elity walczące wręcz. Kusznik natomiast jest w założeniu zagrożeniem dla wszystkich modeli ale twardą kontrą na Duże modele o wysokim Pancerzu oraz pancernych Bohaterów.
Harcownik typu rzymskiego właśnie i bazujący na tego typu zasadach byłby odpowiedzią na rozpiski bazujące na walce grupowej o niskim bądź najwyżej średnim Pancerzu (Marynarze, Gobliny itp) z którymi mogliby przechodzić później do w miarę równorzędnej walki.

Miotacz, którego proponujesz miałby celność 0-3 czyli realny zasięg do 40cm przy sile 2-4 - do tego nie bardzo jak jest jednoznacznie określić proces losowania celu więc trzeba by zastosować zapożyczony motyw wybierania trafionego celu przez przeciwnika.

W takiej sytuacji fundujemy Imperium ich własnego Nizioła - przy czym ta frakcja w przeciwieństwie do Rycerstwa nie bardzo ma możliwość skorzystać z dodatkowej liczebności generowanej przez takiego taniego strzelca.

A elitarny łucznik jeśli się pojawi to pewnie jednak w rycerstwie jako dużo wrażliwsza alternatywa dla Yeomana. Przy czym też nie wiem czy teraz czy po 2.0 bo wtedy powinno się pojawić więcej opcji różnicowania łuczników. Tak samo jak będzie też możliwość wycięcia niszy dla Miotacza czy tego typu jednostki.

Tak jak mówię koncepcja rozbiegu jest zbyt ciekawa, żeby si zmarnować.


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
Rospax
6. Włócznik


Dołączył: 25 Kwi 2013
Posty: 72 Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5

PostWysłany: Nie 21:48, 26 Sty 2014 Powrót do góry

cieszę się, że rozbieg się podoba, szczerze mówiąc dołożyłem go do karty na samym końcu, podstawą miała być możliwość łatwiejszego strzelania do grupy a losowanie ranionej jednostki planowałem rzutem k6 przy równej szansie dla każdego objętego pociskiem modelu
po przemyśleniu sądzę, że bonus do obrażeń po rozbiegu bardziej pasuje do Twojej wersji - przeszkolonego żołnierza, który już miał okazję porzucać, niż do przypadkowej zbieraniny z procami
nie napisałem, że łucznik jest gorszy od kusznika, wskazałem tylko różnicę w cenie:)


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
Rospax
6. Włócznik


Dołączył: 25 Kwi 2013
Posty: 72 Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5

PostWysłany: Nie 22:21, 26 Sty 2014 Powrót do góry

jeszcze taki drobny, luźny pomysł
skoro wojsko imperium jest zbudowane na dobrze zorganizowanej piechocie, to może w ramach "przedmiotu" za ok. 8 pkt dałoby się przydzielić oddziałom poborowych, włóczników i ewentualnie zwykłej pięści dziesiętnika, co pozwalałoby wystawić na karcie cztery modele?


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
Dragon_Warrior
Imperator
Imperator


Dołączył: 17 Lut 2011
Posty: 1351 Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 4 razy
Ostrzeżeń: 0/5

PostWysłany: Pon 0:16, 27 Sty 2014 Powrót do góry

ale jak by ten dziesiętnik miał działać dokładnie?
komu by go trzeba wykupić - jednej jednostce z karty? karcie?

Przy tych 3 jednostkach co wymieniasz to nawet i za 5 punktów na kartę by pewnie posżło - tylko to nadal kwestia tego kiedy frakcje dostaną dodatkowe karty z itemkami.


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
Rospax
6. Włócznik


Dołączył: 25 Kwi 2013
Posty: 72 Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5

PostWysłany: Pon 8:22, 27 Sty 2014 Powrót do góry

jako przedmiot dokupiony do karty "przydział dziesiętnika" lub "stopień dziesiętnika" przydzielony modelowi pozwala wystawić 4 figurki na jego karcie


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
Dragon_Warrior
Imperator
Imperator


Dołączył: 17 Lut 2011
Posty: 1351 Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 4 razy
Ostrzeżeń: 0/5

PostWysłany: Pon 10:02, 27 Sty 2014 Powrót do góry

To jak kiedyś będzie opcja dorzucenia to dorzucimy za 4 czy 5 punktów pewnie.


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
Wyświetl posty z ostatnich:      
Napisz nowy tematOdpowiedz do tematu


 Skocz do:   



Zobacz następny temat
Zobacz poprzedni temat
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach


fora.pl - załóż własne forum dyskusyjne za darmo
Powered by phpBB © 2001/3 phpBB Group :: FI Theme :: Wszystkie czasy w strefie CET (Europa)