Forum www.wojnacja.fora.pl Strona Główna  
 FAQ  •  Szukaj  •  Użytkownicy  •  Grupy •  Galerie   •  Rejestracja  •  Profil  •  Zaloguj się, by sprawdzić wiadomości  •  Zaloguj
 Przedmioty, czary i dodatki frakcyjne. Zobacz następny temat
Zobacz poprzedni temat
Napisz nowy tematOdpowiedz do tematu
Autor Wiadomość
Dragon_Warrior
Imperator
Imperator


Dołączył: 17 Lut 2011
Posty: 1351 Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 4 razy
Ostrzeżeń: 0/5

PostWysłany: Nie 1:15, 20 Lut 2011 Powrót do góry

Jako, że wykupowanie pewnych wyników nie jest zbyt wyszukaną metodą dopełniania wartości rozpisek do pełnych wartości punktowych, w wersji 1.5 dodamy najpewniej mini zestawy tanich artefaktów i czarów frakcyjnych.

Propozycje i projekty na chwilę obecną:

Legenda
? Niepewna propozycja
* Pewniejsza propozycja

Zasady ogólne:
- Jeżeli nie wszystkie jednostki na karcie posiadają wykupione dodatki, należy je wyraźnie oznaczyć.
- Jeżeli nie wszystkie jednostki na karcie posiadają wykupione dodatki maksymalna ich ilość na karcie ustalana jest według kosztu najdroższej jednostki.
- Nie wszystkie dodatki mogą być wykupowane przez bohaterów. Mogą jeśli nie jest zaznaczone inaczej. (tutaj sądząc po ilości będzie na odwrót docelowo)
- Jeden taki sam dodatek na model.


Imperium:
* Cesarska Pieczęć - koszt 5 - Dowolna jednostka nie będąca bohaterem imiennym otrzymuje +1 do zmysłów.
? Relikwia - koszt 10 - Wydając 2pa model leczy sojusznika w kontakcie z wybranej rany lub przywraca mu 1 Pz. Jednostka nie może sama korzystać z mocy Relikwii. Raz na grę.
? Pierścień Chwały - koszt 10 - Dowolna jednostka nie będąca bohaterem imiennym może raz na turę przerzucić dowolny test Siły. Przerzucane są obie kości.
? Solidna Zbroja - koszt 6 - Dowolna jednostka nie będąca bohaterem imiennym. Model może raz na grę odrzucić ranę w pancerz wydając na to 2pa.

Kupcy:
* Pistolet Skałkowy - koszt 15 - Dowolna jednostka nie będąca bohaterem imiennym otrzymuje następujące umiejętności :
Strzał 3pa celność -1+K6, Siła 6
Nabicie pistoletu 4pa.

* Egzotyczne Zwierze - koszt 12 - Wszystkie modele (sojusznicze i wrogie) znajdujące się w 20 cm od posiadacza otrzymują modyfikator -1 do zmysłów. Efekt nie kumuluje się z innymi zwierzętami oraz nie działa na właściciela zwierzęcia.

? Granat Dymny - koszt 10 (5) - Dowolna jednostka nie będąca bohaterem imiennym otrzymuje następującą jednorazową umiejętność:
Rzut Granatem 2pa celność -1 + k6, Celem może być dowolny punkt.
Do końca kolejnej tury wszystkie ataki strzeleckie skierowane w i przez obszar w promieniu 5 cm od celu, otrzymują utrudnienie +2 do trudności.
eliksir szybkości nie do końca mi się podoba... Granat dymny najchętniej bym przerobił
? Eliksir szybkości - koszt 10 (5) - Dowolna jednostka nie będąca bohaterem imiennym otrzymuje następującą jednorazową umiejętność:
Wypicie Eliksiru 1pa - Jednostka otrzymuje bonus +2cm do ruchu (+4 do szarży, +4 do biegu) do końca swojej kolejnej aktywacji.

Granat Dymny i Eliksir szybkości mogą zostać wykupione po koszcie oznaczonym () jeżeli w rozpisce znajduje się Alchemik.


Krasnoludy:
* Mocna Gorzałka - koszt 6 - Dowolna jednostka otrzymuje następującą jednorazową umiejętność:
Osuszenie butelki 2pa - Krasnolud odrzuca wybraną ranę (nie odzyskuje Pz) oraz otrzymuje modyfikator -1 do zmysłów.

? Runa Przebicia - koszt 12 (Cool - Dowolna jednostka nie będąca bohaterem imiennym. Udane testy Ataku zadają przeciwnikowi ranę w pancerz bez względu na wynik testu siły. (udany test siły zadaje ranę i zabiera Pz w normalny sposób)

? Runa Walki - koszt 16 (12) - Dowolna jednostka nie będąca bohaterem imiennym. Jeżeli w trakcie testu Ataku lub Siły Jednostka wyrzuci 5 na jednej lub obu kościach - test jest uważany za
automatyczny sukces. Dotyczy tylko walki wręcz.

? Runa Odpychania Strzał - koszt 14 (10) - Dowolna jednostka nie będąca bohaterem imiennym. Trudność trafienia z dystansu jest większa o 1

Runa Przebicia, Runa Walki i Odpychania Strzał mogą zostać wykupione po koszcie oznaczonym () jeżeli w rozpisce znajduje się Kunkka.


Elfy:
*Zaklęte Strzały - koszt 12 - Dowolna jednostka nie będąca bohaterem imiennym. Udane testy Celności zadają przeciwnikowi ranę w akcję do końca jego kolejnej aktywacji bez względu na wynik testu siły. (udany test siły zadaje ranę w normalny sposób).

*Czar - Ciernie - koszt 6.
2pa, Trudność: 6. Umieszcza wzornik wielkości karty na miejscu
niezajętym przez żadne modele czy przeszkody. Ciernie
utrzymują się do końca następnej aktywacji Maga i zadaje losową ranę każdemu modelowi który wejdzie na, lub przekroczy wzornik. Ciernie muszą się całe mieścić w 20 cm od maga. Wzornik nie zasłania pola widzenia.

ew: koszt 12
2pa, Trudność 7. Mag wykonuje standardowy Atak w przeciwnika oddalonego do 20 cm od siebie.

* Ciernisty Naszyjnik - koszt 8
Jeżeli model jest celem testu siły, którego źródłem był sojuszniczy model (efekt czaru, atak, eksplozja) może każdorazowo przerzucić pierwszy wynik.

? Silniejsza Magia - koszt 5
Animus otrzymuje +1 Akcję

ewentualnie przedmiot pozwalający się odrywać bez konsekwencji...

Bękarty:
*Stal z Helheim - koszt 5 - Dowolna jednostka nie będąca bohaterem imiennym może raz na turę (po udanym teście siły) przerzucić pierwszą ranę jaką zada przeciwnikowi w walce wręcz.

*Czar - Strach - koszt 10.
3pa, Trudność: Zmysły Celu +3. Zasięg 20 cm. Przeciwnik otrzymuje 2 rany w akcję do końca swojej kolejnej aktywacji. (kumuluje się)

*Czar - Klątwa - koszt 10.
2pa, Trudność: 7. Zasięg 20 cm. Przeciwnik otrzymuje modyfikator -1 Ataku, Siły, Obrony i Pancerza do końca swojej kolejnej aktywacji. (kumuluje się)

? Eksplodująca Czaszka - koszt 10 - Dowolna jednostka nie będąca bohaterem imiennym może raz w ciągu gry wykorzystać poniższą umiejętność :
Rzut Czaszką 3pa celność -2+K6, Siła 3.
Udany test celności stale zmniejsza zmysły celu o 1.


Orki:
? Wygodny Pancerz - koszt = (Obrona Modelu) - Dowolna jednostka nie będąca bohaterem imiennym otrzymuje +1 Obrony.

? Szamański Wywar - koszt 5 - Dowolna jednostka nie będąca bohaterem imiennym otrzymuje następującą jednorazową umiejętność:
Łyk Wywaru 0pa - Ork otrzymuje dodatkową Akcję w swojej kolejnej aktywacji oraz stały modyfikator -1 do Zmysłów.

? Barwy Wojenne - koszt 10 - Okrzyki danego orka dostają dodatkowe +5cm zasięgu.

? Orki: Amulet Przodków - Dowolny Ork - 20 ap
Użycie amuletu można zadeklarować raz na grę, w trakcie testu zmysłów na początku tury. Test kończy się automatycznym sukcesem, jednak zwycięzca musi aktywować się pierwszy kartą, na której model posiadał ten przedmiot.

* Ulubiony Wróg - koszt 10 - Dowolna jednostka nie będąca bohaterem imiennym może wybrać przed grą typ jednostki. Ataki wykonywane przeciw temu profilowi otrzymują modyfikatory +1 Ataku i Siły. Wybór musi być jednoznaczny.

Jeden do odrzucenia.


Rycerstwo:
* Rodowa Broń - koszt 6 - Dowolna jednostka nie będąca bohaterem imiennym otrzymuje bonus +1 Ataku

* Święcona Zbroja - koszt = (Pancerz Modelu) - Dowolna jednostka nie będąca bohaterem imiennym otrzymuje +1 Pancerza.

* Doświadczony - koszt 10 - koszt = (Obrona Modelu) - Dowolna jednostka nie będąca bohaterem imiennym i nie posiadająca umiejętności Weteran. Jeżeli w trakcie testu Ataku lub Siły Jednostka wyrzuci 6 na jednej lub obu kościach - test jest uważany za automatyczny sukces. Dotyczy tylko walki wręcz.

* Szermiercze tradycje - koszt 10 - Dowolna jednostka nie będąca bohaterem imiennym otrzymuje poniższy rodzaj ataku:
Lwie Cięcie 3pa - Udany testy Ataku zadaje przeciwnikowi ranę w akcję do końca jego kolejnej aktywacji. (udany test siły zadaje ranę i zabiera Pz w normalny sposób)


Władcy Bestii:
* Totem - koszt 5 - Zasięg umiejętności Władca Bestii zostaje zwiększony o 5 cm.

* Wyczulone zmysły - koszt 5 - Dowolna Bestia zyskuje wartość zmysłów równą swojemu Pana, tak długo jak pozostaje w zasięgu jego umiejętności Władca Bestii.

*Trofea - koszt 10 - Dowolna jednostka nie będąca bohaterem imiennym obniża o 1 Obronę każdego przeciwnika, z którym jest w zwarciu.

* Kolczasta Obroża - koszt 5 - Ogar dostaje +1 Pancerza. Dodatkowo ignoruje on cechę Instynkt Przetrwania i może być wystawiany bez Władcy Bestii.

Zapraszam do ewentualnej dyskusji.


Post został pochwalony 0 razy

Ostatnio zmieniony przez Dragon_Warrior dnia Pią 13:13, 01 Kwi 2011, w całości zmieniany 13 razy
Zobacz profil autora
Gymlet
6. Włócznik


Dołączył: 18 Lut 2011
Posty: 64 Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 1 raz
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: False Prophet Inn

PostWysłany: Nie 5:06, 20 Lut 2011 Powrót do góry

Zapowiada się ciekawie Smile Na duży plus sama idea, bo dokupywanie wyników rzuty było jakoś tak... nieklimatyczne. Każdy, komu mówiłem, że z wolne punkty można dokupić wyniki robił całkiem spore oczy i artykułował coś w stylu "hę?" Wink

Cytat:
- Jeżeli nie wszystkie jednostki na karcie posiadają wykupione dodatki maksymalna ich ilość na karcie ustalana jest według kosztu najdroższej jednostki.


Znaczy, istnieje ograniczenie ilościowe przedmiotów/czarów/artefaktów na kartę/armię? Czy chodzi o maksymalną liczbę modeli na karcie po uwzględnieniu przedmiotów?

Jeśli to drugie, to czy nie prościej liczbę modeli na karcie uzasadnić od kosztu bazowego, bez uwzględniania dodatków?

Rozumiem, że możliwość wykupienia czarów mają tylko jednostki z Mocą, si? Trochę głupio wyglądałby rzucający czar byle szkielet Razz

Tak na szybko widzę dwa upgready, które moim zdaniem są lekko niezbalansowane - albo koszt w górę, albo zajfajność w dół. Są to:

-> Zaklęte strzały: rana w Akcje zawsze boli, choćby na jedną turę. Na takim Chatanie Naginie strzały są mega dobre, nawet za swoje 15p.
-> Totem: zasięg władcowania jest kluczowy dla Władców, tak tanie tak długie wydłużenie jest w każdym wypadku zbyt dobre, by go nie wziąć, moim skromnym zdaniem.

A komentując frakcjami:
-> Imperium: klimatyczne, ładnie się wpisują, nieprzegięte, bez zastrzeżeń; ale też brak pomysłów na rozszerzenie zakresu.

-> Kupcy: z uwagi na modele marynistyczne dodałbym elementy w stylu

"Harpun - 10 - jednostka otrzymuje jednorazową umiejętność
Rzut harpunem 2pa celność -2+k6, siła 4/3; udany test ataku pozwala przyciągnąć cel k6cm w kierunku atakującego"

czy

"Egzotyczne zwierzątko (papuga/małpa) - 10 - imienny bohater dostaje +1 do Zmysłów"
"Stare wilki morskie - 5 - jednostka niebędąca bohaterem dostaje +1/2 do Zmysłów, ale zaczyna grę z losową raną za wyjątkiem ran w Akcje i Obronę (wyniki 1 i 5 należy przerzucić)"

-> Krasnoludy: można poszerzyć zakres run, np. o średniego kosztu Runę Biegu, dającą jednorazowy boost do Ruchu; rodowa broń z Rycerzy też ładnie pasuje do krasnoludów.

-> Elfy - brak pomysłu na zastępstwo dla kamuflażu, chyba że kolejny czar lub coś w stylu magicznego naszyjnika z obsydianu etc.

-> Bękarty: jak imperium, bez uwag (chyba że co do kumulatywności efektów czarów) i bez pomysłów; Strach wielce interesujący, ale daje łatwą możliwość dużego ograniczania wrogich modeli. Sugerowałbym podbicie trudności do Zmysły+4; o ile z czarów mogą korzystać tylko modele z Mocą.

-> Orkowie ok; dodałbym orkową wersję totemu

-> Rycerstwo - dodałbym np. "Ciężkie Ladry - jednostka z zasadą Duży otrzymuje +1/+2 Pancerza i ranę w ruch" czy inne kawaleryjskie myki.

-> Władcy - imo najfajniejszy zestaw dodatków, każdy przydatny i tani. Można dodać "Wymuszony teren - gracz Władców po ustawieniu, lecz przed odsłonięciem kart, może ustawić na stole dwa drzewa w odległości nie mniejszej niż 7 cm od linii dzielącej stół na pół"; problem byłby z liczeniem kosztu takich drzew, które trzeba by było przypisać jakiejś jednostce i iliczyć wraz z jej śmiercią, a to dużo kombinowania Razz


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
Wookie
4. Łotrzyk


Dołączył: 20 Lut 2011
Posty: 34 Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5

PostWysłany: Nie 10:15, 20 Lut 2011 Powrót do góry

Jako że gram głównie truposzami to na nich się skupie:
1) Przydałoby się zmienić nazwę czarnej broni na coś innego, gdyż Przeklęci też mają czarną broń robiącą coś kompletnie innego, aktualnie nie mam pomysłu na inna nazwę :p
2) Myślałem nad czarem typu poświęć PŻ -> uzdrów coś. Tu można by zastrzec, że można leczyć tylko szkielety i zombie.
3) Tu lekko zwariowany pomysł => Wybuchająca czaszka, czyli przedmiot dla każdego, który rzucamy we wrogów i zmniejszamy im zmysły o 1 do końca tury (i najlepiej żeby się nie kumulowało, lub było ilościowe ograniczenie, bo będzie trochę przegięte :p). Przyda się, jeżeli w drużynie mamy Licha, adepta lub banshee. Problem z tym jest taki, że trudno mi jest wyobrazić takiego szkieleta lub zombie celnie rzucającego czymś Very Happy


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
Bambusek
Pacman
Pacman


Dołączył: 17 Lut 2011
Posty: 186 Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5

PostWysłany: Nie 12:10, 20 Lut 2011 Powrót do góry

W Warhamcu szkielety potrafiły katapultę obsłużyć i miały konnych łuczników, więc rzucać też mogą. Smile


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
grabarz
Gottri
Gottri


Dołączył: 18 Lut 2011
Posty: 68 Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 1 raz
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Płock

PostWysłany: Nie 12:46, 20 Lut 2011 Powrót do góry

Zasadniczo jest tu tak dużo fajnych pomysłów, że prawdopodobnie strasznie rozbalansują one gre Smile. Ale jestem za! Smile

System kosztowy 5-10-15. Jestem za tym by jak najmniej sie go trzymać. Na razie przyjmijmy wstepnie, ze za 5 sa pierdolki, za 10 przydatne rzeczy, a za 15 mocne, ale z czasem bylbym za wiekszym rozroznieniem.

Jesli chodzi o rysunki, to wydaje mi sie, ze rysowanie przedmiotów jest o tyle prostym zajęciem DW, że tym razem powinniśmy się spiąć i nie wypuszczać tego na "rynek" zanim każdy przedmiot nie będzie wyrysowany i jakoś ładnie wklejony w karte. Jako, że zaczyna mi się nowy semestr i bede chodzil na wyklady przez jakis czas (pewnie tydzien Very Happy), to bede mial mnostwo czasu na rysowanie. Rysuje srednio, ale wydaje mi sie wystarczajaco, zeby obrazek wklejony jakos w tło (nie na eksponowanym miejscu;P) znaczaco poprawil odbior karty.

Imperium:
Pierścień conajmniej 15punktów. Pozostałe dwa są spoko.

Wolni kupcy:
pistolet ok, granat dymny - hmm, tu pojawia sie problem wytlumaczenia sytuacji ze granat nie wybucha, jakies rozrzuty, hmm. Ale ujdzie, choc nie wiem czy niezbyt dobry. Eliksir szybkości tez fajny. Kombowanie z alchemikiem tez super.

Pomysły Gymleta też mi się podobają - zwłaszcza "Papuga".

Krasnoludy:
Mocna gorzałka git. Proponuje również, za odpowiednio więcej punktów (10?) przedmiot Piwo który będzie dodawał 2 lub nawet 3 do zmysłów nieimiennemu bohaterowi. Z czasem będzie można pomyśleć o modelu "Gorzelnik/browarnik", który będzie potaniał te itemki Very Happy. Co do run, to hmm... Są przemocne. Rozbalansowywujące to na sto procent. A już wogóle fakt, że Kunka miałby je znacząco potaniać to już wogóle niszczy. Zasadniczo te runy niwelują jeden z dwóch problemów krasi - niskie ataki i siły. Biorąc pod uwagę, że już teraz Krasie są prawdopodobnie sporym przepakiem, wydaje mi się, że te runy trzeba odrzucić.

Mimo co, klimatowo, zawsze uważałem runy, za coś ekstra elitarnego. Dlatego najdroższa elita je ma i bohater.

Zamiast tego proponuje wyżej wymienione "Piwo" i może już przefunowo "Chleb krasnoludzki"? Albo poważnie "Górniczy lampion" (obszarowy plus do czegoś - zmysłów?), "Ładunek wybuchowy" (samozniszczenie jak u działa kosztem jakichś statystyk - np -1 pancerza od początku gry), "<przymiotnik> stal" (jakieś plusy do czegośkolwiek)

Elfy:
Zaklęte strzały - faktycznie,jak postuluje Gymlet, lepiej nie dawać ich bohaterowi. Poza tym miód. Te ciernie nie wiem czy nie za tanie. Trochę słabo wygląda przy tym grzęzawisko mędrca krasnoludów (może je też zmienić na wielkość karty żeby usystematyzować!). Jeśli szukasz idei na 3 item, to proponowałbym coś podkreślającego tą dzikość elfów o której swego czasu była mowa. jakieś "głowy na włóczni", "naszyjnik z kości", albo "maska z czaszki" itp. item mógłby być ok.

Bękarty:
Czarna broń - Obsydianowa ;P. Very strong. Czary mi się podobają. Pomysł wookiego z czaszką również.

Choć w sumie na Strachu można potestować dopisek, że można dać dowolnej jednostce, wtedy jej Moc uznajemy za 0 oraz to, że jeśli jednostka była w tej turze celem nieudanego rzucenia strachu, to już nie może być celem następnych w tej turze.

Orki:
Spoko, choć troche suche. Ja wogole tych orków nie czuje i nie mam na nich pomysłów.

Rycerstwo:
Też suche, też tego nie czuje.

Władcy Bestii:
Skoro Totem wydaje się zbyt dobry, może zrobić go jednorazówką? Poza tym nie grałem tym, nie czuje tego Razz.

Podsumowująć - mega super fajny, ale taki rozbalans będzie, ze przez rok czasu tego nie zbalansujemy ostatecznie Very Happy.


Post został pochwalony 0 razy

Ostatnio zmieniony przez grabarz dnia Nie 12:47, 20 Lut 2011, w całości zmieniany 1 raz
Zobacz profil autora
Dragon_Warrior
Imperator
Imperator


Dołączył: 17 Lut 2011
Posty: 1351 Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 4 razy
Ostrzeżeń: 0/5

PostWysłany: Nie 16:10, 20 Lut 2011 Powrót do góry

Cytat:
Egzotyczne zwierzątko (papuga/małpa) - 10 - imienny bohater dostaje +1 do Zmysłów

To mi się spodobało jako koncepcja bardzo...
znaczy nie tyle sam bonus co nazwa i ... no klimat Wink
hmm... a gdyby dać każdemu modelowi dostęp i
-1 do Zmysłów dla jednostek w 10/20 cm (lub tylko dla przeciwników, choć wzorem kurtyzany taka maskotka rozprasza wszystkich po równo raczej). Bez możliwości kumulacji - co by nie było przegięć typu "kupieckie Zoo"... choć nie powiem koncepcja byłaby jeszcze bardziej zabawna.

Cytat:
Zamiast tego proponuje wyżej wymienione "Piwo"

początkowo miało być piwo zamiast gorzałki... ale tak mnie naszło, że przecież jak oni mają piwo nawet w 'godle' to tam mało który krasnolud bez niego w plecaku powinien chodzić Wink

Cytat:
3) Tu lekko zwariowany pomysł => Wybuchająca czaszka, czyli przedmiot dla każdego, który rzucamy we wrogów i zmniejszamy im zmysły o 1 do końca tury (i najlepiej żeby się nie kumulowało, lub było ilościowe ograniczenie, bo będzie trochę przegięte :p). Przyda się, jeżeli w drużynie mamy Licha, adepta lub banshee. Problem z tym jest taki, że trudno mi jest wyobrazić takiego szkieleta lub zombie celnie rzucającego czymś Very Happy

Hmm jak ma obniżać zmysły o 1 na turę to nawet nie musi być wybuchająca Wink ...

Papuga tak mi się spodobała, że bardzo chętnie dorzucę po jeszcze jednym dodatkowym przedmiocie wszystkim frakcjom. Więc ewentualne propozycje są ciągle mile widziane.

Edit
a z tym strachem to mi w sumie zagwozdkę daliście... Normalnie czary miały być tylko dla modeli z mocą... ale z drugiej strony może być zabawnie jak i inni się tym pobawią. Problem jedynie w tym jak to zgrać z Nihilizmem jesli szkielety zaczną 'czarować' zamiast pochodzić... inna sprawa czy komuś nie szkoda podnosić kosztu tak delikatnych modeli ... pomyśle nad tym jeszcze...


Post został pochwalony 0 razy

Ostatnio zmieniony przez Dragon_Warrior dnia Nie 16:31, 20 Lut 2011, w całości zmieniany 3 razy
Zobacz profil autora
grabarz
Gottri
Gottri


Dołączył: 18 Lut 2011
Posty: 68 Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 1 raz
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Płock

PostWysłany: Nie 16:18, 20 Lut 2011 Powrót do góry

A sugestie "mechaniczne" bierzesz pod uwage czy ignorujesz? - np te ze cos jest za slabe albo zbyt dobre?

No i co sadzisz o rysunkach?


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
Dragon_Warrior
Imperator
Imperator


Dołączył: 17 Lut 2011
Posty: 1351 Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 4 razy
Ostrzeżeń: 0/5

PostWysłany: Nie 16:50, 20 Lut 2011 Powrót do góry

tak biorę pod uwagę...

a rysunki - jak powstanie lista przedmiotów to można się nimi zająć... w sumie te od * będą już raczej na pewno więc jak masz czas i chęci... ;P


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
grabarz
Gottri
Gottri


Dołączył: 18 Lut 2011
Posty: 68 Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 1 raz
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Płock

PostWysłany: Nie 20:39, 20 Lut 2011 Powrót do góry

[link widoczny dla zalogowanych]

Przeciek ostatecznych wersji itemów dla Krasnoludzkich Rodów.


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
Gymlet
6. Włócznik


Dołączył: 18 Lut 2011
Posty: 64 Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 1 raz
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: False Prophet Inn

PostWysłany: Nie 22:47, 20 Lut 2011 Powrót do góry

Bu... szkoda, że zrezygnowaliście z Run, miały klimat, a można je było podrożyć/osłabić Razz

Obrazki fajne, zasady jeszcze lepsze Very Happy Rozumiem, że tak już zostaje? Razz


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
cpt_molo
7. Zbrojny


Dołączył: 22 Lut 2011
Posty: 88 Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: KGB'Loch'Puławy

PostWysłany: Wto 9:27, 22 Lut 2011 Powrót do góry

Witam! Jako, że to pierwszy temat w którym coś napiszę to się przywitam ;] Witajcie! Very Happy

Chciałbym zabrać głos w dyskusji - przedmiotów wszystkich nie przeczytałem - trudno mi się nad nimi tym bardziej rozwodzić, bo grałem dopiero 2 gry Wink
ale chciałem zauważyć, że w grze jest dość dużo znaczników wszelkiej maści, rany, strzały, kumulacje mocy, nie wykorzysta akcje (oczywiście jak ktoś ma mało modeli na stole i dobrą pamięć ;] może z części zrezygnować) - a tu jeszcze przedmioty przyporządkowane poszczególnym postaciom (modelom).

A może by tak przedmioty istniały w formie osobnych kart? tak jak jednostki. Były by "wykupione" (znana jest ich ilość) ale nie jawne. I mogły być użyte w odpowiednim momencie (odsłaniamy kartę) - i dopiero wtedy w praktyce "do końca bitwy" były by przyporządkowane do jednostki, która je użyła - tylko tutaj wchodzi kwestia kilku modeli "na karcie" - a to na pewno dało by się jakoś ogarnąć :]

Po porostu wydaje mi się, że wprowadzenie osobnych przedmiotów przyporządkowanych poszczególnym jednostkom itd. może zagmatwać nieco grę - która w swojej złożoności (to nie LotR Wink) jest mimo wszystko bardzo przejrzysta i dynamiczna.

...btw pomysł z "wykupowaniem" wyników na kościach mi się podobał - ale fakt faktem - Itemy są bardziej klimatyczne Cool


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
Dragon_Warrior
Imperator
Imperator


Dołączył: 17 Lut 2011
Posty: 1351 Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 4 razy
Ostrzeżeń: 0/5

PostWysłany: Wto 13:33, 22 Lut 2011 Powrót do góry

Znaczy przyznam, że krasnoludy jż w tej chwili mają możliwość rozdawania sobie małych 'dodatków' i teoretycznie nie było z tym problemu.
Jak sądzę będziemy się musieli skupić na tym, żeby owe dodatki nie były zbyt opłacalne. To znaczy, żeby nie dochodziło do sytuacji kiedy zamiast zamierzonego efektu:
Rozpiska wyszła na 288 punktów - to dodajemy 12 punktów przedmiotów.
Nie dochodziło do sytuacji:
294... to może zabiorę jednego poborowego do 264 i teraz poprzyznaję zabawki.

Co do przedmiotów niespodzianek... pomyślimy. Z jednej strony rozwiązuje problem wcześniejszego oznaczania, z drugiej dodatkowo trzeba by osłabić/podbić koszt przedmiotów gdyż przeciwnik nie będzie mógł już zawczasu dybać na tego silniejszego.


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
grabarz
Gottri
Gottri


Dołączył: 18 Lut 2011
Posty: 68 Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 1 raz
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Płock

PostWysłany: Wto 17:59, 22 Lut 2011 Powrót do góry

Cytat:
Chciałbym zabrać głos w dyskusji - przedmiotów wszystkich nie przeczytałem - trudno mi się nad nimi tym bardziej rozwodzić, bo grałem dopiero 2 gry Wink
ale chciałem zauważyć, że w grze jest dość dużo znaczników wszelkiej maści, rany, strzały, kumulacje mocy, nie wykorzysta akcje (oczywiście jak ktoś ma mało modeli na stole i dobrą pamięć ;] może z części zrezygnować) - a tu jeszcze przedmioty przyporządkowane poszczególnym postaciom (modelom).


DW, wydaje mi się, że trzeba bardziej zaakcentować w zasadach wykorzystanie małych K6 (najlepiej tych o boku<5mm jak ktoś ma źródło, ale duże też wystarczą) w celu uznaczenia ran.

Trzeba ćwiczyć pamięć, a jak nie to polecam wam coś oczywistego na co nikt nigdy nie wpada, na co sam też nie wpadłem, a podpatrzyłem na turnieju (w Magica co prawda, ale da się to przetransponować na bitewniaki). A mianowicie - papier i długopis - nie ołówek, bo to jest nieczytelne a długopis. Na każdą bitwę weźcie sobie połózcie na rogu stołu kartkę papieru i długopis, zanotujcie wyraźnie nazwy jednostek i wszystkie dziwne rzeczy. Co turę możecie notować sobie coś o czym boicie się, że zapomnicie, a po grze kartka do kosza i bierzecie do następnej nową. Zapisanie na podręcznej kartce przy przygotowanej przed grą liście swoich jednostek przy Włóczniku "rana w obr" wbrew pozorom zajmie mniej czasu niż ustawienie kostki czy wygrzebanie znacznika.

Captain Obvious! ;D Pamietam jaki bylem zachwycony jak zobaczylem na tymze turnieju w Magica ze koles ma przy sobie kartke i dlugopis i kazda zmiane punktow zycia zapisuje. Inni meczyli sie z 20sciennymi kostkami które lubiły się przturlać(20PZ ma sie na starcie gry w Magica), albo tak jak ja liczyli w pamięci, co czasem kończyło się pomyłkami, a kartka i długopis wygrywała ze wszystkim.

Wracając do tematu to:
- graficzny wyglad karty zamieszczonej tutaj jak można zgadnąć będzie jeszcze zmieniony ;P. I runy pewnie będą bo DW bąkał, że on je chce.

- co do przyporządkowania jedna karta - jeden przedmiot czy jedna karta - kilka przedmiotów danej frakcji już była poruszana przeze mnie w rozmowie z DW. Ja też pierwotnie wyobrażalem sobie wersje jedna karta - jeden przedmiot, i wtedy mozna by bylo prawie jak w Magicu sobie polozyc karte przedmiotu kolo karty modelu ;P. Problem jest taki czy fajnie graficznie bedzie wygladala karta np: Mocnej Gorzałki, której tekst zasad zajmuje pewnie z jedną linijkę. No chyba, że byśmy dużo fluffu zrobili, a jeśli chodzi o fluff kartowy DW, to wiesz, że do mnie można zawsze z tym Very Happy. No i te grafiki musielibysmy wtedy miec wypas np w tlo karty, a ja coraz mniej w siebie wierze jesli chodzi o jakość.

- pomysl - jesli zdecydowalibysmy sie na system jedna karta -jeden przedmiot, wtedy do momentu użycia można nie deklarować, która z figurek ten przedmiot posiada. Choć w sumie leczenia by to zbyt wzmocnilo, choć na leczeniach można by było wymuszać deklaracje na poczatku gry. Takitam pomysl.


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
cpt_molo
7. Zbrojny


Dołączył: 22 Lut 2011
Posty: 88 Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: KGB'Loch'Puławy

PostWysłany: Wto 18:18, 22 Lut 2011 Powrót do góry

Właśnie mi chodziło o coś takiego, że karty przedmiotów mamy "na ręce" i jeśli jakiegoś używamy to kładziemy jego kartę przy karcie danego modelu/oddziału lub wersja druga (moim zdaniem fajniejsza) to aby przedmioty były jednorazowe - po prostu ich efekt działa tylko raz i w ten sposób nie było by problemu z "zagrywaniem z ręki" :] - gra była by nadal przejrzysta (brak dodatkowych rzeczy do zapamiętania/zaznaczenia/zapisania i dodatkowy element strategiczny polegający na odpowiednim użyciu przedmiotu (karty).

Taka garść propozycji od Kapitana Rolling Eyes

aa co do kartki i długopisu - to źle mnie zrozumiałeś ja uwielbiam znaczniki! :] małe karteczki, klimatyczne kamyczki itd. - a kartka ala Magic, psuje epickość i odbiór wizualny jak dla mnie :]


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
grabarz
Gottri
Gottri


Dołączył: 18 Lut 2011
Posty: 68 Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 1 raz
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Płock

PostWysłany: Wto 18:32, 22 Lut 2011 Powrót do góry

Ciekawa propozycja. W sumie byloby to troche jak z tymi wykupionymi wynikami co sa teraz, tylko miały by swoje karty fluff itp. DW, bardzo mi sie to podoba. Takie troche jakby spele rzucane przez bohatera w Heroes of Might and Magic Very Happy.

Cytat:
aa co do kartki i długopisu - to źle mnie zrozumiałeś ja uwielbiam znaczniki! :] małe karteczki, klimatyczne kamyczki itd. - a kartka ala Magic, psuje epickość i odbiór wizualny jak dla mnie :]

Kartka jest po prostu Powergamerska Wink

A tak na powaznie to wcale tak bardzo nie psuje odbioru - zwlaszcza jak sie ma same piekne figurki i jeszcze ladniejsze makietki. Wtedy zadne kostki i papierki nie psuja krajobrazu pola bitwy. Ale fakt faktem malo kto ma piekne makietki, tereny czy imitacje trawy/sniegu/ziemii na calym stole, a szansa na to ze jeszcze modele obydwu graczy beda pomalowane i mialy pro wykonczone podstawki to juz wogole unikalna sprawa.


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
Wyświetl posty z ostatnich:      
Napisz nowy tematOdpowiedz do tematu


 Skocz do:   



Zobacz następny temat
Zobacz poprzedni temat
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach


fora.pl - załóż własne forum dyskusyjne za darmo
Powered by phpBB © 2001/3 phpBB Group :: FI Theme :: Wszystkie czasy w strefie CET (Europa)