Forum www.wojnacja.fora.pl Strona Główna  
 FAQ  •  Szukaj  •  Użytkownicy  •  Grupy •  Galerie   •  Rejestracja  •  Profil  •  Zaloguj się, by sprawdzić wiadomości  •  Zaloguj
 Przedmioty, czary i dodatki frakcyjne. Zobacz następny temat
Zobacz poprzedni temat
Napisz nowy tematOdpowiedz do tematu
Autor Wiadomość
Bambusek
Pacman
Pacman


Dołączył: 17 Lut 2011
Posty: 186 Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5

PostWysłany: Wto 19:09, 01 Mar 2011 Powrót do góry

Akurat u Orków prędzej bym barwy wojenne wywalił. Okrzyki są zbyt rzadko używane po prostu, a jak już są to zasięgu starczy. Amulet jest o tyle dobry, ze daje się jednemu Bawołowi taką zabawkę i już się robią przyjemniejsi w graniu.


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
Dragon_Warrior
Imperator
Imperator


Dołączył: 17 Lut 2011
Posty: 1351 Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 4 razy
Ostrzeżeń: 0/5

PostWysłany: Wto 21:38, 01 Mar 2011 Powrót do góry

Cytat:
Szczerze mówiąc wywaliłbym chyba Amulet przodków. I nawet nie chodzi o to, że to 'magia' - bo tak wcale do końca nie musiałoby być, to bardziej 'religia' w sumie-, tylko po prostu jest mało przydatny. Tzn. hmm... nie grałem dużo w Wojnacje, ale w Lotr'że Saruman ma umiejętność 'palantir' dającą zupełnie to samo, a jakoś rzadko się jej używa w sumie. Biorę pod uwagę to, że tam ruszasz się całą armią o razu, więc jest to o wiele ważniejsze niż w Wojnacji.

Tutaj przyznaję, że mnie zaskoczyłeś, że aż nie wiem co napisać...
w Wojnacji aktywacja a zwłaszcza podwójna aktywacja (ostatnia w turze N, pierwsza w turze N+1) to siła która często jest w stanie zadecydować o całej grze jeśli tylko została dobrze zaplanowana.
Pamiętaj, że w Lotrze aktywacja to Tylko Ruch ... tutaj aktywacja to wszystko co robi model. Mając pierwszeństwo 3 osobowym oddziałem w mniej niż 6 cm (10 cm jeśli mówimy o orczych Bawołach) od 3 osobowego oddziały przeciwnika to pakujesz w niego zwykle 6 ataków... Takiego czegoś nawet Imperialny Pretorianin nie powinien lekceważyć (Bawoła to akurat nie powinien lekceważyć ani jednego Wink ).

aha a co do flufu to powiedzmy, że posiadacz amuletu może usłyszeć w głowie "Atakuj Teraz" głosem swojego dziadka. Nie jest to raczej spektakularna magia jak na świat w którym pomykają szkielety...

Cytat:
Przepraszam za czepialstwo (czasem jest to jednak przydatne), ale jak wypicie gorzałki ma się do odzyskania pancerza? Bardziej już byłbym za odzyskaniem PZ, bo nawalony (chociaż w sumie ciężko, żeby krasnolud nawalił się 1 gorzałką, ale mniejsza o to Razz) nie czuje bólu i może walczyć dłużej. Nadal nie miałby tarczy jeśli ja wcześniej stracił. Taka jest moja koncepcja - nie wiem co o tym myślicie Wink

Fabularna różnica miedzy raną a stratą Pz jest bardzo płynna... Raną może być Połamana tarcza ale może być nią także złamanie, czy jakaś bolesna ale niegroźna dla życia rana (złamany/zmiażdżony palec ?).
Dlatego w tym wypadku wolę od razu skupiać się na balansie... a ten mówi że dawanie krasnoludom potencjalnie 4'tego Pż to nienajlepszy pomysł...

Cytat:
Pytałem o tą kwestie w temacie Władców. Jeśli dodacie ten przedmiot to odrzucicie wolność interpretacji (która jest naprawdę wypas opcją) i założycie, że cała kontrola nad zwierzętami to magia, albo religia. Chyba, że to jakiś inny totem i źle na to patrze ^^
totem fabularnie może być wszystkim... od "piłeczki" bestii do naszyjnika z jej odchodami...


Post został pochwalony 0 razy

Ostatnio zmieniony przez Dragon_Warrior dnia Wto 21:42, 01 Mar 2011, w całości zmieniany 1 raz
Zobacz profil autora
kcpr
13. Miecznik


Dołączył: 21 Lut 2011
Posty: 344 Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 3 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Rzeszów

PostWysłany: Wto 23:45, 01 Mar 2011 Powrót do góry

Dragon_Warrior napisał:

Tutaj przyznaję, że mnie zaskoczyłeś, że aż nie wiem co napisać...
w Wojnacji aktywacja a zwłaszcza podwójna aktywacja (ostatnia w turze N, pierwsza w turze N+1) to siła która często jest w stanie zadecydować o całej grze jeśli tylko została dobrze zaplanowana.
Pamiętaj, że w Lotrze aktywacja to Tylko Ruch ... tutaj aktywacja to wszystko co robi model. Mając pierwszeństwo 3 osobowym oddziałem w mniej niż 6 cm (10 cm jeśli mówimy o orczych Bawołach) od 3 osobowego oddziały przeciwnika to pakujesz w niego zwykle 6 ataków... Takiego czegoś nawet Imperialny Pretorianin nie powinien lekceważyć (Bawoła to akurat nie powinien lekceważyć ani jednego Wink ).

Ok, wybaczcie moją głupotę w takim razie ^^ Tak jak mówiłem w praktyce nie grałem za dużo w Wojnacje (w sumie chętnie bym pograł, ale nie ma z kim, albo nie ma kiedy...), więc jeśli chodzi o takie motywy jak balans, wyważenie czy różne myki to słabo z tym u mnie.
Lepiej już nie będę puki co się za bardzo wypowiadał w takich kwestiach - bezpieczniej się jednak w warstwie fluff'owej czuje Wink

Cytat:
totem fabularnie może być wszystkim... od "piłeczki" bestii do naszyjnika z jej odchodami...

Teraz czaje. Po prostu słowo 'totem' jakoś tak mi się inaczej kojarzy - może to przez WoW'a (eh, kiedyś się grało i marnowałem to godziny życia ^^) Very Happy


Cytat:
Zestaw uzdrowiciela czy 'opatrunki' brzmia lepiej ... tylko tera z weź mi wytłumacz jak logicznie wytłumaczyć, że w ciągu 2 akcji (czas potrzebny do przebiegnięcia 8 metrów czy uderzenia mieczem) da się nimi poskładać złamanie czy zatamować krwawienie na Poborowym mającym na sobie 30 kg zbroi Wink
W każdą stronę będzie jakaś tam sprzeczność mniejsza lub większa Wink

Oczywiście racja, jednak poszukam i może przyjdzie mi jeszcze coś innego do głowy Wink

Cytat:
a jakiś ciekawszy synonim do narkotyczna ?

Hm... Po co szukać synonimu? Dajmy jako nazwę np. "wywar z elestyru" i w cytacie może być, że jest to jeden z mocniejszych narkotyków znanych w Imperium (że ta roślina ma działanie narkotyczne czy cosik takiego) Wink
Klimacik chyba ma, nie? ^^

Nie wiem co myślicie o innych moich pomysłach, które wplotłem pomiędzy swoje "uwagi" Wink


Post został pochwalony 0 razy

Ostatnio zmieniony przez kcpr dnia Śro 0:19, 02 Mar 2011, w całości zmieniany 3 razy
Zobacz profil autora
Gymlet
6. Włócznik


Dołączył: 18 Lut 2011
Posty: 64 Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 1 raz
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: False Prophet Inn

PostWysłany: Śro 13:53, 02 Mar 2011 Powrót do góry

Ja pozwolę sobie skomentować tylko wybrane przedmioty, nie wgłębiając się w dyskusję, która się ciut rozrosła od kiedy się ostatnio tu wypowiadałem Razz

Dragon_Warrior napisał:
* Egzotyczne Zwierze - koszt 10 - Wszystkie modele (sojusznicze i wrogie) znajdujące się w 20 cm od posiadacza otrzymują modyfikator -1 do zmysłów. Efekt nie kumuluje się oraz nie działa na właściciela zwierzęcia.


O, podoba mi się takie rozwiązanie Very Happy No i jest zwierzątko, a o to chodzi Razz


Cytat:
? Runa Przebicia - koszt 12 (Cool - Dowolna jednostka nie będąca bohaterem imiennym. Udane testy Ataku zadają przeciwnikowi ranę w pancerz bez względu na wynik testu siły. (udany test siły zadaje ranę i zabiera Pz w normalny sposób)

? Runa Walki - koszt 16 (10) - Dowolna jednostka nie będąca bohaterem imiennym. Jeżeli w trakcie testu Ataku lub Siły Jednostka wyrzuci 5 na jednej lub obu kościach - test jest uważany za
automatyczny sukces. Dotyczy tylko walki wręcz.

? Runa Odpychania Strzał - koszt 10 (6) - Dowolna jednostka nie będąca bohaterem imiennym. Trudność trafienia z dystansu jest większa o 1

Runa Przebicia, Runa Walki i Odpychania Strzał mogą zostać wykupione po koszcie oznaczonym () jeżeli w rozpisce znajduje się Kunkka.



Nadal trza popracować nad runami, są za tanie/za mocne, tak na pierwszy rzut oka. Może jednak jednorazówki, poza Runą Odpychania?

Cytat:
Władcy Bestii:
* Totem - koszt 5 - Zasięg umiejętności Władca Bestii zostaje zwiększony o 5 cm.

* Wyczulone zmysły - koszt 5 - Dowolna Bestia zyskuje wartość zmysłów równą swojemu Pana, tak długo jak pozostaje w zasięgu jego umiejętności Władca Bestii.

*Trofea - koszt 10 - Dowolna jednostka nie będąca bohaterem imiennym obniża o 1 Obronę każdego przeciwnika, z którym jest w zwarciu.

* Kolczasta Obroża - koszt 5 - Ogar dostaje +1 Pancerza. Dodatkowo ignoruje on cechę Instynkt Przetrwania i może być wystawiany bez Władcy Bestii.


Dobre przycięcie Totemu, kolczasta obroża - świetny pomysł Very Happy


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
Dragon_Warrior
Imperator
Imperator


Dołączył: 17 Lut 2011
Posty: 1351 Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 4 razy
Ostrzeżeń: 0/5

PostWysłany: Śro 13:59, 02 Mar 2011 Powrót do góry

16(10) i 12(Cool punktów za te runy to za mało ?
Runa walki jest troche lepszym odpowiednikiem 'doświadczonego' u rycerstwa ale albo kosztuje o 6 więcej albo wymaga określonego bohatera..
Runa przebicia wciąż wymaga udanych testów ataku... niby górnik z tym robi sieczke z pancerza pięści... ale z drugiej strony 26+12 to idealnie koszt pięści ...

pamiętaj że przy 26 to już się kolejny górnik robi Wink


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
Chińczyk
3. Marynarz


Dołączył: 13 Mar 2011
Posty: 27 Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5

PostWysłany: Nie 23:36, 13 Mar 2011 Powrót do góry

Jako że jestem chyba jednymy orkowym graczem powiem tak: Przedmioty są średnie. Bardziej bym u nich widział jakieś stałe albo jednorazowe boosty do danej charakterystyki skoro są to plemiona myśliwych. Wygodny pancerz jest spoko i w połączeniu z jakimś tam Nosorożcem będzie go przeginał strasznie i Wywar też jest fajny, ale reszta przedmiotów wydaje mi się średnia...

PS. Osobiście wole wykupować rzuty Very Happy Mogą sprowadzić do bardzo fajnych sytuacji na polu bitwy.


Post został pochwalony 0 razy

Ostatnio zmieniony przez Chińczyk dnia Nie 23:37, 13 Mar 2011, w całości zmieniany 1 raz
Zobacz profil autora
Dragon_Warrior
Imperator
Imperator


Dołączył: 17 Lut 2011
Posty: 1351 Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 4 razy
Ostrzeżeń: 0/5

PostWysłany: Nie 23:44, 13 Mar 2011 Powrót do góry

Rzutów raczej nie zlikwidujemy jakby co.


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
Bambusek
Pacman
Pacman


Dołączył: 17 Lut 2011
Posty: 186 Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5

PostWysłany: Nie 23:46, 13 Mar 2011 Powrót do góry

JA też gram Orkami, na zmianę z truposzami ostatnio.

Wywar jest mocny i pewnie dostanie koszt 15 jeśli brany na Trolla, bo na tym jednym modelu przeginkę robi. Jeszcze będę musiał go z Bawołami wypróbować, na nich wydaje się najciekawszy.


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
cpt_molo
7. Zbrojny


Dołączył: 22 Lut 2011
Posty: 88 Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: KGB'Loch'Puławy

PostWysłany: Czw 0:42, 17 Mar 2011 Powrót do góry

Dragon_Warrior napisał:

Imperium:
* Cesarska Pieczęć - koszt 5 - Dowolna jednostka nie będąca bohaterem imiennym otrzymuje +1 do zmysłów.
? Relikwia - koszt 10 - Wydając 2pa model leczy sojusznika w kontakcie z wybranej rany lub przywraca 1 Pz Jednostka nie może sama korzystać z mocy Relikwii. Raz na grę.
? Pierścień Chwały - koszt 10 - Dowolna jednostka nie będąca bohaterem imiennym może raz na turę przerzucić dowolny test Siły. Przerzucane są obie kości.
Tutaj brakuje pomysłu na czwarty przedmiot... Relikwia była za mocna wiec staje się tańsza i jednorazowa.

moim zdaniem przedmioty Imperium są spoko :] w klimacie i wyważone.

Jako czwarty przedmiot ma propozycję następującą:

Wierzchowiec - koszt ? (nie wiem Razz) - model nie będący bohaterem imiennym dostaje następujące zdolności
Galop - 4pa = 20cm (ruchu w prostej linii)
Szarża - 2pa = 10cm i jeśli przejedzie co najmniej 5cm to +1 do Siły
Duży - trudność trafienia modelu zmniejsza się o 2.


a po co taki bajer? ano chodź by dlatego, że w Imperium brakuje jakiegoś modelu na koniu - jest tyle ładnych figurek w klimacie, a w najbardziej generycznej ludzkiej frakcji nie nauczyli się jeździć konno? bez sensu Rolling Eyes moim zdaniem ten "przedmiot" mógłby wypełnić tą lukę bez konieczności tworzenia nowego modelu :]

co wy na to?


Post został pochwalony 0 razy

Ostatnio zmieniony przez cpt_molo dnia Czw 0:42, 17 Mar 2011, w całości zmieniany 1 raz
Zobacz profil autora
Dragon_Warrior
Imperator
Imperator


Dołączył: 17 Lut 2011
Posty: 1351 Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 4 razy
Ostrzeżeń: 0/5

PostWysłany: Czw 8:37, 17 Mar 2011 Powrót do góry

Tylko że przy takim dodatku nagle imperium staje się najbardziej mobilną frakcją, kilkukrotnie bardziej 'konną' niż rycerstwo ;P

Pomijam już nawet konnych łuczników, toporników, mieczników i pięści imperium gdzie każdy z tych modeli w opcji konnej po prostu mnie przeraża Wink

Rozumiem, że kwestia posiadania koni jest w imperium oczywista. Tyle, że zakładamy tutaj armię defensywną, ekonomiczną i poborową, która istnieje dopiero kilka lat a składa się w znaczniej części z chłopstwa - ładnie ubranego, dobrze wyposażonego ale o walce konnej nie mającej zielonego pojęcia Wink


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
cpt_molo
7. Zbrojny


Dołączył: 22 Lut 2011
Posty: 88 Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: KGB'Loch'Puławy

PostWysłany: Czw 9:10, 17 Mar 2011 Powrót do góry

Wszyscy umiejący jeździć konno się zbuntowali Rolling Eyes argument fluffowy mnie nie przekonuje Razz

ale jeśli chodzi o balans gry to prawdę mówiąc o tym nie pomyślałem Razz noo chyba, że taki przedmiot (koń) był by odpowiednio drogi... ale to jednak bez sensu, bo przedmioty mają być w końcu tylko dodatkami :]


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
Dragon_Warrior
Imperator
Imperator


Dołączył: 17 Lut 2011
Posty: 1351 Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 4 razy
Ostrzeżeń: 0/5

PostWysłany: Czw 9:44, 17 Mar 2011 Powrót do góry

Cytat:
Wszyscy umiejący jeździć konno się zbuntowali Rolling Eyes argument fluffowy mnie nie przekonuje Razz

Po prostu walka konna została uznana za domenę rycerstwa, któremu przecież postanowiono udowodnić, ze jest przestarzałe i niepotrzebne Wink


Post został pochwalony 0 razy

Ostatnio zmieniony przez Dragon_Warrior dnia Czw 9:44, 17 Mar 2011, w całości zmieniany 1 raz
Zobacz profil autora
Bambusek
Pacman
Pacman


Dołączył: 17 Lut 2011
Posty: 186 Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5

PostWysłany: Czw 10:49, 17 Mar 2011 Powrót do góry

cpt_molo napisał:

ale jeśli chodzi o balans gry to prawdę mówiąc o tym nie pomyślałem Razz noo chyba, że taki przedmiot (koń) był by odpowiednio drogi... ale to jednak bez sensu, bo przedmioty mają być w końcu tylko dodatkami :]


No właśnie - sam myślałem przy Imperium nad czymś w stylu Gwardia honorowa jako wykupywany "przedmiot". Model z tym bierze jedną statystykę od znajdującego się w rozpisce bohatera. Tylko koszt musiałby być z 25-30 punktów, inaczej byśmy mieli Markusa otoczonego Pięściami lub Miecznikami z siłą 9. A taki koszt już zabija ideę dodatków w których można wrzucić nadmiarowe punkty. 20 koszt za Amulet u Orków to już taka granica, której raczej nie będziemy przekraczać.

Z rozmowy w klubie z DW wyszło, że Imperium najpewniej dostanie Wzmocniony pancerz: model z tym ignoruje pierwszą ranę w pancerz jaką otrzyma w trakcie gry. Proste, nie za mocne, więc może być tanie, a na kilku modelach się przyda.


Post został pochwalony 0 razy

Ostatnio zmieniony przez Bambusek dnia Czw 10:51, 17 Mar 2011, w całości zmieniany 2 razy
Zobacz profil autora
Bambusek
Pacman
Pacman


Dołączył: 17 Lut 2011
Posty: 186 Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5

PostWysłany: Sob 1:16, 19 Mar 2011 Powrót do góry

Orkom pewnie się zmieni karę za użycie mikstury. -1 Zmysły na stałe w praktyce jest żadną wadą w stosunku do bonusu jaki się osiąga. Rzut taktyczny i tak się robi z Sowy/bohatera, a ci wywaru nie dostają. Najpewniej wypicie wywaru da jakąś karę do ruchu na czas kolejnej aktywacji.


Post został pochwalony 0 razy

Ostatnio zmieniony przez Bambusek dnia Sob 1:29, 19 Mar 2011, w całości zmieniany 1 raz
Zobacz profil autora
Dragon_Warrior
Imperator
Imperator


Dołączył: 17 Lut 2011
Posty: 1351 Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 4 razy
Ostrzeżeń: 0/5

PostWysłany: Sob 10:47, 19 Mar 2011 Powrót do góry

Bambusek napisał:
Orkom pewnie się zmieni karę za użycie mikstury. -1 Zmysły na stałe w praktyce jest żadną wadą w stosunku do bonusu jaki się osiąga. Rzut taktyczny i tak się robi z Sowy/bohatera, a ci wywaru nie dostają. Najpewniej wypicie wywaru da jakąś karę do ruchu na czas kolejnej aktywacji.

znaczy wiesz gdyby nie to, że po pierwszych szarżach Łowczyni była sama na X orków to to zmniejszenie zmysłów nawet by zrobiło różnice Wink

Inna sprawa, że jak orki nagle pomykają na 30 cm to faktycznie pozostaje tylko czekać na przyjęcie ich szarży i się nie wychylać z szeregu.


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
Wyświetl posty z ostatnich:      
Napisz nowy tematOdpowiedz do tematu


 Skocz do:   



Zobacz następny temat
Zobacz poprzedni temat
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach


fora.pl - załóż własne forum dyskusyjne za darmo
Powered by phpBB © 2001/3 phpBB Group :: FI Theme :: Wszystkie czasy w strefie CET (Europa)