Forum www.wojnacja.fora.pl Strona Główna  
 FAQ  •  Szukaj  •  Użytkownicy  •  Grupy •  Galerie   •  Rejestracja  •  Profil  •  Zaloguj się, by sprawdzić wiadomości  •  Zaloguj
 Przedmioty, czary i dodatki frakcyjne. Zobacz następny temat
Zobacz poprzedni temat
Napisz nowy tematOdpowiedz do tematu
Autor Wiadomość
Dragon_Warrior
Imperator
Imperator


Dołączył: 17 Lut 2011
Posty: 1351 Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 4 razy
Ostrzeżeń: 0/5

PostWysłany: Śro 23:26, 06 Kwi 2011 Powrót do góry

wersja v2
Nadal nie ostatecznie jeszcze ale kilka zmian się mi i bambusowi narzucało.

Imperium:
Cesarska Pieczęć - koszt 6 - Dowolna jednostka nie będąca bohaterem imiennym otrzymuje +1 do zmysłów.
Masywna broń - koszt 3 - Dowolna jednostka nie będąca bohaterem imiennym otrzymuje -1 Ataku i +1 Siły.
Pierścień Chwały - koszt 8 - Dowolna jednostka nie będąca bohaterem imiennym może raz na grę przerzucić dowolny test Siły. Powtarzany jest cały test.
Solidna Zbroja - koszt 6 - Dowolna jednostka nie będąca bohaterem imiennym. Model może raz na grę odrzucić ranę w pancerz wydając na to 2pa.


Kupcy:
Pistolet Skałkowy - koszt 14 - Dowolna jednostka nie będąca bohaterem imiennym otrzymuje następujące umiejętności :
Strzał 3pa celność -1+K6, Siła 6
Nabicie pistoletu 4pa.
Egzotyczne Zwierze - koszt 12 - Dowolna jednostka nie będąca bohaterem imiennym otrzymuje następującą umiejętność:
Bierz Go! 1pa - Wybrany wrogi model w 20 cm o zmysłach mniejszych niż 5 otrzymuje modyfikator -1 Atak, Obrony LUB Zmysłów do końca swojej kolejnej aktywacji. Raz na turę, wybór rany należy do właściciela zwierzęcia. (Nie kumuluje się)
Eliksir szybkości - koszt 10 (5) - Dowolna jednostka nie będąca bohaterem imiennym otrzymuje następującą jednorazową umiejętność:
Wypicie Eliksiru 1pa - Jednostka otrzymuje bonus +2cm do ruchu (+4 do szarży, +4 do biegu) do końca swojej kolejnej aktywacji.
(użycie mikstury nie przerywa ukrycia)
Eliksir szybkości może zostać wykupione po koszcie oznaczonym () jeżeli w rozpisce znajduje się Alchemik.
Wilk Morski - koszt 4 - Dowolna jednostka nie będąca bohaterem imiennym. W trakcie walki wręcz testy Ataku i Siły skierowane przeciw modelowi z tą umiejętnością traktują wynik 6/6 jak 1/1 i oznaczają automatyczną porażkę.


Krasnoludy:
Mocna Gorzałka - koszt 4 - Dowolna jednostka otrzymuje następującą jednorazową umiejętność:
Osuszenie butelki 2pa - Krasnolud odrzuca wybraną ranę (nie odzyskuje Pz) otrzymując w zamian ranę w obronę.
Cichobiegi - koszt 8 - Dowolna jednostka nie będąca bohaterem imiennym. Zasięg Szarży +1cm.
Runa Walki - koszt 10+ Siła modelu (10) - Dowolna jednostka nie będąca bohaterem imiennym. Jeżeli w trakcie testu Ataku lub Siły Jednostka wyrzuci 5 na jednej lub obu kościach - test jest uważany za automatyczny sukces. Dotyczy tylko walki wręcz.
Runa Odpychania Strzał - koszt 12 (7) - Dowolna jednostka nie będąca bohaterem imiennym. Trudność trafienia z dystansu jest większa o 1
Runa Walki i Odpychania Strzał mogą zostać wykupione po koszcie oznaczonym () jeżeli w rozpisce znajduje się Kunkka.

Elfy
Ludzki Łuk koszt 3
Dowolna jednostka nie będąca bohaterem imiennym.
+1 Siły do wszystkich ataków strzeleckich. Podczas testów celności wynik
2 (na jednej lub obu kościach) jest automatyczną porażką.
czar - Ciernie koszt 6.
2pa, Trudność 7. Mag wykonuje standardowy Cios (bieżące Atak/Siła modelu) w przeciwnika oddalonego do 20 cm od siebie.
Amulet Krwil koszt 8
Jeżeli model jest celem testu siły, którego źródłem był sojuszniczy model (efekt czaru, atak, eksplozja) może każdorazowo przerzucić pierwszy wynik.
Siła Dębu koszt 10
Animus lub Silva otrzymują +1 Akcję +2 Siły +2 Pancerza.



Bękarty:

Stal z Helheim - koszt 6 - Dowolna jednostka nie będąca bohaterem imiennym może raz na turę (po udanym teście siły) przerzucić pierwszą ranę jaką zada przeciwnikowi w walce wręcz.
Czar - Strach - koszt 6.
3pa, Trudność: 6. Celem jest sojuszniczy model w 20 cm. Do końca swojej kolejnej aktywacji może on być atakowany w walce wręcz wyłącznie przez modele o zmysłach 3 lub większych.
Czar - Klątwa - koszt 10.
2pa, Trudność: 7. Zasięg 20 cm. Przeciwnik otrzymuje modyfikator -1 Ataku, Siły, Obrony i Pancerza do końca swojej kolejnej aktywacji. (kumuluje się)
Eksplodująca Czaszka - koszt 10 - Dowolna jednostka nie będąca bohaterem imiennym może raz w ciągu gry wykorzystać poniższą umiejętność :
Rzut Czaszką 3pa celność -2+K6, Siła 3.
Udany test celności stale zmniejsza zmysły celu o 1.


Orki:
Dopasowany Pancerz - koszt = (Obrona Modelu) - Dowolna jednostka nie będąca bohaterem imiennym otrzymuje +1 Obrony.
Szamański Wywar - koszt 6 (Troll 1Cool - Dowolna jednostka nie będąca bohaterem imiennym otrzymuje następującą jednorazową umiejętność:
Łyk Wywaru 0pa - Ork otrzymuje dodatkową Akcję w swojej kolejnej aktywacji oraz stały modyfikator -1 do Zmysłów.
Amulet Przodków - Dowolny Ork - 20 ap
Użycie amuletu można zadeklarować raz na grę, w trakcie testu zmysłów na początku tury. Test kończy się automatycznym sukcesem, jednak zwycięzca musi aktywować się pierwszy kartą, na której model posiadał ten przedmiot.
Ulubiony Wróg - koszt 4 - Dowolna jednostka nie będąca bohaterem imiennym. Przed grą wybierz jeden (wspólny dla wszystkich sojuszniczych modeli z tą umiejętnością) typ jednostki przeciwnika (np Poboorowy). Ataki wykonywane przeciw każdemu takiemu modelowi otrzymują modyfikatory +1 Ataku.


Rycerstwo:
Rodowa Broń koszt 6
Dowolna jednostka nie będąca bohaterem imiennym otrzymuje bonus +1 Ataku
Święcona Zbroja koszt = (Pancerz Modelu)
Dowolna jednostka nie będąca bohaterem imiennym otrzymuje +1 Pancerza.
Doświadczony koszt 10
Dowolna jednostka nie będąca bohaterem imiennym i nie posiadająca umiejętności Weteran. Jeżeli w trakcie testu Ataku lub Siły Jednostka wyrzuci 6 na jednej lub obu kościach - test jest uważany za automatyczny sukces. Dotyczy tylko walki wręcz.
Silniejsza Motywacja koszt 6
Dowolna jednostka może raz na grę podbić o 1 wynik dowolnego rzutu kością.



Władcy

Totem koszt 5
Zasięg umiejętności Władca Bestii zostaje zwiększony o 5 cm.
Wyczulone Zmysły koszt 5
Dowolna Bestia zyskuje wartość zmysłów równą swojemu Pana, tak długo jak pozostaje w zasięgu jego umiejętności Władca Bestii.
Trofea koszt 10
Dowolna jednostka nie będąca bohaterem imiennym obniża o 1 Obronę każdego przeciwnika, z którym jest w zwarciu.
Kolczasta Obroża - koszt 5 - Ogar dostaje +1 Pancerza. Dodatkowo ignoruje on cechę Instynkt Przetrwania i może być wystawiany bez Władcy Bestii.
lub dać za 10 ap i dodać opcje dodatkowego ataku czy coś


Siostry
Honorowy Pojedynek koszt 5
Jeżeli model z tą umiejętnością zabije przeciwnika o koszcie większym niż własny, to może on odzyskać 1pż lub odrzucić wybraną ranę. Pokonana jednostka nie może być ani powalona ani znajdować się w zwarciu z innym sojuszniczym modelem.
Zakonny Oręż koszt 5
Chłop lub Awanturnik otrzymuje +1 Ataku i +1 Siły.
Zemsta Bogini koszt 15
Przeciwnik który zabije jednostkę z tą umiejętnością w walce wręcz otrzymuje od niej jeden standardowy Atak. Modyfikatory z ran, w tym tej śmiertelnej, są normalnie rozpatrywane.
[b]Właściwa Siostra[b] koszt 2
Umiejętność tą można wykupić każdej Łowczyni Magów lub Bestii. Przed fazą rozstawienia gracz będzie mógł zdecydować czy wykorzystuje dla niej profil Łowczyni Magów czy Łowczyni Bestii.





Dobra reszta jutro wieczorem pewnie.


Post został pochwalony 0 razy

Ostatnio zmieniony przez Dragon_Warrior dnia Czw 4:32, 02 Cze 2011, w całości zmieniany 18 razy
Zobacz profil autora
kcpr
13. Miecznik


Dołączył: 21 Lut 2011
Posty: 344 Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 3 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Rzeszów

PostWysłany: Czw 16:11, 07 Kwi 2011 Powrót do góry

Tak na pierwszy rzut oka: nie sądzisz, że Wilk Morski jest dość mocny jak na taki koszt? Brak możliwości wyrzucenia 6/6 oznacza brak automatycznego trafienia (eh) + zmniejsza szanse na crit'a.
Testowaliście Cię to?


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
Dragon_Warrior
Imperator
Imperator


Dołączył: 17 Lut 2011
Posty: 1351 Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 4 razy
Ostrzeżeń: 0/5

PostWysłany: Czw 16:33, 07 Kwi 2011 Powrót do góry

ty tylko 1/36. Tego typu umiejętności nie dają się przetestować w praktyce... no chyba, żeby rpzez symulator z 400+ gier puścił.

Poza tym zwykle będą to miały 1-2 modele tylko , nikt nie zrezygnuje z kolejnego modelu bądź wymiany chłopca na marynarza czy marynarza na zawadiakę/najemnika dla wykupienia dodatkowych 'wilków morskich'.

Alternatywą była umiejętnosć za 3 ap pozwalająca wbiegać (nie szarżowac) w kontakt z dwoma modelami.

Jak widać staramy się dodać przynajmniej po jednym naprawdę tanim dodatku.


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
kcpr
13. Miecznik


Dołączył: 21 Lut 2011
Posty: 344 Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 3 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Rzeszów

PostWysłany: Czw 18:41, 07 Kwi 2011 Powrót do góry

Dragon_Warrior napisał:

Alternatywą była umiejętnosć za 3 ap pozwalająca wbiegać (nie szarżowac) w kontakt z dwoma modelami.

Eee... moment - to przy aktualnych zasadach nie mogę zająć jednocześnie 2 wrogich modeli 1 swoim?

Aha - i taka jedna mała sugestia. Może niech ta umiejętność działa na 5/5 dla przykładu, albo 5/6, ale nich to 6/6 zostanie jako automatyczne trafienie. Inaczej trochę straci to na 'realizmie' moim zdaniem (nagle zniknie jakakolwiek szansa na trafienie, nawet mega potężnego wroga? Zawsze powinien być nawet ten ułamek procenta...).
Albo nich 6/6 nie oznacza automatycznej porażki, ale zmusza do przerzutu czy coś takiego (wtedy można by to też rozszerzyć na 6/5 czy 5/5)...


Post został pochwalony 0 razy

Ostatnio zmieniony przez kcpr dnia Czw 18:47, 07 Kwi 2011, w całości zmieniany 2 razy
Zobacz profil autora
Bambusek
Pacman
Pacman


Dołączył: 17 Lut 2011
Posty: 186 Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5

PostWysłany: Czw 20:20, 07 Kwi 2011 Powrót do góry

Ale przecież to działa tylko w walce wręcz, a modeli, które by wymagały tego 6,6 do trafienia Kupców właściwie nie ma.

I tak, na obecnych zasadach możesz szarżować tylko w jeden model, nei da rady wiązać kilku jednocześnie.


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
Dragon_Warrior
Imperator
Imperator


Dołączył: 17 Lut 2011
Posty: 1351 Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 4 razy
Ostrzeżeń: 0/5

PostWysłany: Czw 20:25, 07 Kwi 2011 Powrót do góry

Cytat:
Eee... moment - to przy aktualnych zasadach nie mogę zająć jednocześnie 2 wrogich modeli 1 swoim?


strona 10 - pogrubiony i wydzelony fragment :
Jednostką można wejść w walkę tylko z jednym przeciwnikiem jednocześnie. Jakkolwiek sama może zostać zaatakowana przez kilku.


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
kcpr
13. Miecznik


Dołączył: 21 Lut 2011
Posty: 344 Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 3 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Rzeszów

PostWysłany: Czw 21:31, 07 Kwi 2011 Powrót do góry

Eh... spoko...
A co jeśli zechce w jednej turze zaatakować dwóch wrogów? Muszę odejść od poprzedniej walki czy jak (nawet jeśli mój model styka się z obydwoma przeciwnikami)?

W każdym razie zakładam, że jeśli mój model został zaatakowany przez kilku wrogów, to mogę każdemu z nich (w tej same turze i to bez wymogu zabicia poprzedniego celu) bez problemu 'oddać', racja?


Post został pochwalony 0 razy

Ostatnio zmieniony przez kcpr dnia Czw 21:45, 07 Kwi 2011, w całości zmieniany 7 razy
Zobacz profil autora
Dragon_Warrior
Imperator
Imperator


Dołączył: 17 Lut 2011
Posty: 1351 Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 4 razy
Ostrzeżeń: 0/5

PostWysłany: Czw 22:36, 07 Kwi 2011 Powrót do góry

kcpr napisał:
Eh... spoko...
A co jeśli zechce w jednej turze zaatakować dwóch wrogów? Muszę odejść od poprzedniej walki czy jak (nawet jeśli mój model styka się z obydwoma przeciwnikami)?

W każdym razie zakładam, że jeśli mój model został zaatakowany przez kilku wrogów, to mogę każdemu z nich (w tej same turze i to bez wymogu zabicia poprzedniego celu) bez problemu 'oddać', racja?

masz X akcji i masz zwykle umiejętność szarży.

Wydajesz akcje jak chcesz ale nie możesz związać jednym ruchem (czy to szarżą czy biegiem) dwóch przeciwników. Jeżeli Twój model jest już związany to może bić kogo chce a ilość ataków określają jego akcje. Jeżeli chce zaatakować inny model niż ten z którym jest w zwarciu to musi najpierw oderwać się od poprzedniego.


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
kcpr
13. Miecznik


Dołączył: 21 Lut 2011
Posty: 344 Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 3 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Rzeszów

PostWysłany: Czw 22:46, 07 Kwi 2011 Powrót do góry

A co jeśli ustawienie jednostek, makiet czy czegokolwiek zmusza mnie do zetknięcia się z dwoma wrogami jednocześnie w celu zaatakowanie jednego z nich?

Jest to traktowane jakbym nie stykał się z tym drugim modelem? Tzn. muszę wydawać pa na 'wirtualny' (ponieważ tak naprawdę się stykamy) ruch lub szarżę - i przeciwnik tak samo -, aby zaatakować?


Post został pochwalony 0 razy

Ostatnio zmieniony przez kcpr dnia Czw 22:47, 07 Kwi 2011, w całości zmieniany 1 raz
Zobacz profil autora
Dragon_Warrior
Imperator
Imperator


Dołączył: 17 Lut 2011
Posty: 1351 Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 4 razy
Ostrzeżeń: 0/5

PostWysłany: Czw 23:03, 07 Kwi 2011 Powrót do góry

kcpr napisał:
A co jeśli ustawienie jednostek, makiet czy czegokolwiek zmusza mnie do zetknięcia się z dwoma wrogami jednocześnie w celu zaatakowanie jednego z nich?

Jest to traktowane jakbym nie stykał się z tym drugim modelem? Tzn. muszę wydawać pa na 'wirtualny' (ponieważ tak naprawdę się stykamy) ruch lub szarżę - i przeciwnik tak samo -, aby zaatakować?

nie ma czegoś takiego jak 'idealnie na styk' albo się da albo nie - wszystko inne to powergaming ;P

aż mi się przypomina pewna Powergamerska teoria któregoś gracza z Konfry, który doczytał się, że umiejętność A pozwala wystawić się nie bliżej niż w 10 cm od przeciwnika a umiejętność B ma zasięg 10 cm. Uznał więc, że normalnym jest wystawienie się dokładnie w 10 cm i używanie umiejętności - bo przecież zestawiając obie zasady mamy, że przy równych 10 cm wszystko jest ok.

Problem w tym że idealne 10 cm nie istnieje - albo coś jest w mniej niż 10 cm albo w więcej. Pojęcie odległości idealnej istnieje tylko w odniesieniu analitycznym bądź zero-jedynkowym ;p


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
kcpr
13. Miecznik


Dołączył: 21 Lut 2011
Posty: 344 Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 3 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Rzeszów

PostWysłany: Pią 13:10, 08 Kwi 2011 Powrót do góry

Dragon_Warrior napisał:

nie ma czegoś takiego jak 'idealnie na styk' albo się da albo nie - wszystko inne to powergaming ;P

aż mi się przypomina pewna Powergamerska teoria któregoś gracza z Konfry, który doczytał się, że umiejętność A pozwala wystawić się nie bliżej niż w 10 cm od przeciwnika a umiejętność B ma zasięg 10 cm. Uznał więc, że normalnym jest wystawienie się dokładnie w 10 cm i używanie umiejętności - bo przecież zestawiając obie zasady mamy, że przy równych 10 cm wszystko jest ok.

Problem w tym że idealne 10 cm nie istnieje - albo coś jest w mniej niż 10 cm albo w więcej. Pojęcie odległości idealnej istnieje tylko w odniesieniu analitycznym bądź zero-jedynkowym ;p

A ja się akurat z tym kolesiem zgodzę.
Wiadomo, że idealnie (co do nm) 10cm to nigdy nie będzie i działamy na przybliżeniach. Mówię 'ustawiam się 10cm od Ciebie', przeciwnik powie 'nie, to nie jest 10cm' i tracimy czas (bo ja cały czas próbuje się tak ustawić), albo 'ok, przyjmujemy, iż jest to 10cm' i wszystko gra.

Ustalamy 'to jest 10cm' więc tak jest i tyle - w odniesieniu do każdej umiejętności czy czegokolwiek.
Wiadomo, że zawsze można się kłócić o milimetry, ale myślę, że to już kwestia kultury czy czegokolwiek danego gracza...


A co do podstawek to nie raz miałem sytuację w której przeciwnik tak rozstawił swoje modele, żebym musiałem zaatakować oba. No tak - mogłem kłócić się, że przecież brakuje 5nm, ale czy naprawdę o to chodzi?


Post został pochwalony 0 razy

Ostatnio zmieniony przez kcpr dnia Pią 13:12, 08 Kwi 2011, w całości zmieniany 2 razy
Zobacz profil autora
Chińczyk
3. Marynarz


Dołączył: 13 Mar 2011
Posty: 27 Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5

PostWysłany: Pią 13:19, 08 Kwi 2011 Powrót do góry

Co do Powergamingu z konfry to DW ma racje. Po drugie zasada A każe Ci być DALEJ niż 10 cm więc automatycznie nie możesz użyć zasady B. W Wh40k jest taki sam wałek.

Kcpr -> Stykasz się z dwoma, ale walczysz z jednym... Drugi jest traktowany jak by nie był w walce.


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
kcpr
13. Miecznik


Dołączył: 21 Lut 2011
Posty: 344 Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 3 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Rzeszów

PostWysłany: Pią 13:24, 08 Kwi 2011 Powrót do góry

Chińczyk napisał:
Po drugie zasada A każe Ci być DALEJ niż 10 cm więc automatycznie nie możesz użyć zasady B.

Ok, jeśli zasada tak by brzmiała to oczywiście się zgadzam. Z tym, że "nie bliżej niż" oznacza "więcej lub równo" (≥).

Chińczyk napisał:

Kcpr -> Stykasz się z dwoma, ale walczysz z jednym... Drugi jest traktowany jak by nie był w walce.

Tak, taką opcje zakładałem. Zakładam też, że drugi przeciwnik może normalnie dołączyć się do walki (zaatakować) w swojej aktywacji bez potrzeby wydawania PA na ruch.


Post został pochwalony 0 razy

Ostatnio zmieniony przez kcpr dnia Pią 14:07, 08 Kwi 2011, w całości zmieniany 3 razy
Zobacz profil autora
Bambusek
Pacman
Pacman


Dołączył: 17 Lut 2011
Posty: 186 Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5

PostWysłany: Pią 22:20, 08 Kwi 2011 Powrót do góry

Akurat zwykle przeciwnik i tak ma szarżę, więc to czy wydaje akcje na nią czy nie musi to żadna różnica Smile A jak nie ma to tym bardziej nie chcesz być z nim w kontakcie od razu właśnie po to, żeby musiał swoje akcje zużyć na wejście.


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
kcpr
13. Miecznik


Dołączył: 21 Lut 2011
Posty: 344 Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 3 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Rzeszów

PostWysłany: Pią 22:34, 08 Kwi 2011 Powrót do góry

Bambusek napisał:
A jak nie ma to tym bardziej nie chcesz być z nim w kontakcie od razu właśnie po to, żeby musiał swoje akcje zużyć na wejście.

Oczywiście - to dodaje logiki i sensu Wink

Ok, pozwólcie, że zadam ostatnie, podsumowujące pytanie:

"Jednostką można wejść w walkę tylko z jednym przeciwnikiem jednocześnie." co oznacza, że w prawdzie mogę w jednym ruchu/szarzy zetknąć się z dwoma modelami wroga, jednakże tylko jeden z nich jest z moim modelem 'w zwarciu'. Drugi zaczyna walkę dopiero, kiedy zostanie zadany pierwszy cios - do tego czasu może bez problemów odbiec itd.

Zgadza się?


Post został pochwalony 0 razy

Ostatnio zmieniony przez kcpr dnia Pią 22:38, 08 Kwi 2011, w całości zmieniany 4 razy
Zobacz profil autora
Wyświetl posty z ostatnich:      
Napisz nowy tematOdpowiedz do tematu


 Skocz do:   



Zobacz następny temat
Zobacz poprzedni temat
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach


fora.pl - załóż własne forum dyskusyjne za darmo
Powered by phpBB © 2001/3 phpBB Group :: FI Theme :: Wszystkie czasy w strefie CET (Europa)