Forum www.wojnacja.fora.pl Strona Główna  
 FAQ  •  Szukaj  •  Użytkownicy  •  Grupy •  Galerie   •  Rejestracja  •  Profil  •  Zaloguj się, by sprawdzić wiadomości  •  Zaloguj
 Krasnoludzkie Rody - wasze propozycje modeli Zobacz następny temat
Zobacz poprzedni temat
Napisz nowy tematOdpowiedz do tematu
Autor Wiadomość
Dragon_Warrior
Imperator
Imperator


Dołączył: 17 Lut 2011
Posty: 1351 Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 4 razy
Ostrzeżeń: 0/5

PostWysłany: Wto 17:25, 28 Sty 2014 Powrót do góry

Jak dasz taniej jednostce uniwersalne powalenie to fundujesz Bana Protektorom.

Co do Łowcy to ciągle go wyceniasz życzeniowo. Dodatkowo robisz z niego uparcie łucznika, którego zaznaczaliśmy, że jeśli Krasnoludy kiedykolwiek dostaną to będzie wyraźnie słabszy bądź droższy od ludzkich/elfich odpowiedników.
Dlatego jeśli Krasnoludy miałyby model będący dokładną kopią Imperialnego Łucznika z krasnoludzkim ruchem i 3Pz to już sam taki model nie mógłby być tańszy niż 50 punktów. Możliwość strzału i szarży w jednej aktywacji mają natomiast wyłącznie modele z bardzo ograniczonym zasięgiem Antylopa/Szpon/Zawadiaka przy czym dwa z nich mają wtedy celność -2+k6 a Antylopa to jedna z dwóch głównych elit w Klanach.


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
Mjolnir
11. Knecht


Dołączył: 30 Kwi 2013
Posty: 250 Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5

PostWysłany: Wto 18:31, 28 Sty 2014 Powrót do góry

Rody potrzebują czegoś a la łucznik; taniego strzelania co turę, oczywiście za pz trochę, podkreślam: trochę, droższego niż u konkurencji, ale nie będącego kaleką w zwarciu. Co do powalenia - czy parę ograniczeń, albo zastąpienie go inną, przydatną zasadą coś by dało?


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
DarkSunCatcher
8. Zwiadowca


Dołączył: 08 Cze 2013
Posty: 103 Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5

PostWysłany: Wto 21:11, 28 Sty 2014 Powrót do góry

Jak dla mnie mierne łucznictwo + średnie zwarcie to coś za +45p a goniec kosztuje troszeczkę mniej. Jeżeli Łowca nie miałby ustępować innym pola przy ostrzale to chyba zły adres (chyba ,że przyszedłby z kumplem-wtedy inna sprawa)... Nie można w końcu mieć wszystkiego. Mógłby owszem mieć 4/3 z przodu ale nie więcej . Nie oszukujmy się krasnoludy wolą miotać topory niż strzały(to też jakiś pomysł). Jestem za Łowcą ale orli wzrok to nie domena krasnoludów.


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
Mjolnir
11. Knecht


Dołączył: 30 Kwi 2013
Posty: 250 Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5

PostWysłany: Śro 15:44, 29 Sty 2014 Powrót do góry

Problem ( pomijając oczywiście kłopotliwe statystyki ) jest taki, że czym krasnoludy mogłyby strzelać, skoro najbardziej klimatyczna broń palna jest im zakazana, a miniatury działa Nie Przejdą, pozostają drobne kusze ( ale pogranicznicy są już w imperium ) oraz toporki i oszczepy, niestety pierwsze ma już Baldur a celność - 2 +k6 to raczej ciekawe i pomocne urozmaicenie w bliskim starciu niż sposób na strzelców przeciwnika. Oszczep, o również niezbyt powalajacym zasięgu posiada myśliwy u władców bestii, jednakże on nadrabia koszt statystykami i "samotnikiem", gdyby był krasnoludem oberwałby za żywotność i w celnośc i w staty. Czym mogliby strzelać? łuki, arbalety, atlatle i dmuchawki nie są raczej dla krasnoludów, nie ma też co dawać im przekombinowanych runicznych zabawek w stylu blasterów, a proce, toporki i włócznie to nie to czego krasnoludom brakuje, może korzystając z wspomnianej gdzieś wizjii Działa na parę dać im steampunkowe pukawki - lepszą wersję tych które przypinają do swych machin gobliny?


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
Guybrush
4. Łotrzyk


Dołączył: 28 Sty 2014
Posty: 39 Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 1 raz
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Mele Island

PostWysłany: Śro 17:40, 29 Sty 2014 Powrót do góry

Cytat:
...lepszą wersję tych które przypinają do swych machin gobliny?

Czemu lepszą?


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
Mjolnir
11. Knecht


Dołączył: 30 Kwi 2013
Posty: 250 Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5

PostWysłany: Śro 18:12, 29 Sty 2014 Powrót do góry

Ponieważ jak napisałem - celność -1 +k6 to nie to czego krasnoludom potrzeba, zaś jeśli chodzi o powód fluffowy to krasnoludy udowodniły tworząc Działo, że w rusznikarstwie nie mają sobie równych ( ok, kupcy są dość blisko, ale zgodnie z twierdzeniem, że krasnoludy nie używają prochu, a pary, to krasnoludzkie osiągnięcie budzi większy respekt - jeśli taką moc wycisnęli z wody, to co by zrobili z prochem... )


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
Dragon_Warrior
Imperator
Imperator


Dołączył: 17 Lut 2011
Posty: 1351 Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 4 razy
Ostrzeżeń: 0/5

PostWysłany: Śro 18:28, 29 Sty 2014 Powrót do góry

ale przecież Wynalazcy tez nie mają prochu... przynajmniej nie czarny. Tam jedynie rakieta MECHa działa jak Chiński Fajerwerek z roku 0 A.D.

Poza tym naprawdę nie rozumiem czemu najodporniejsza na ostrzał frakcja miałaby mieć najmocniejszych strzelców do zwalczania dystansowych jednostek?

Jeśli nie gracie na pustych stołach Krasnoludy naprawdę nie powinny nigdy tracić więcej jak jednego modelu od ostrzału. Dodatkowo jeśli uznacie, że występuje w waszych grach problem nadużywania uciekania strzelcami czy wyciągania do granic wielkości stołu - to sprawdźcie scenariusze. Szczególnie Krwawe Manewry.


Post został pochwalony 0 razy

Ostatnio zmieniony przez Dragon_Warrior dnia Śro 18:41, 29 Sty 2014, w całości zmieniany 1 raz
Zobacz profil autora
DarkSunCatcher
8. Zwiadowca


Dołączył: 08 Cze 2013
Posty: 103 Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5

PostWysłany: Śro 18:59, 29 Sty 2014 Powrót do góry

Rzeczywiście od ostrzału zwykle krasnoludy otrzymują od 0 do 4 przebić co jest równe jednemu nieżywemu kraśkowi.

Jednakże możnaby dodać im jakiegoś być może półdystansowego, klimatycznego strzelca w stylu miotacza toporów lub harpunnika (tak mi się skojarzył Heroes V).
Coś co nie koniecznie wypełni luki lecz da możliwość zbudowania czegoś innego niż do tej pory.


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
Mjolnir
11. Knecht


Dołączył: 30 Kwi 2013
Posty: 250 Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5

PostWysłany: Pon 16:57, 10 Lut 2014 Powrót do góry

Nowa zasada Kusznika - "solidne pikowańce", choć oczywiście przydatna w starciu z niziołkami czy telum nie robi szczególnego szału : dla ludzkich dystansowców to dalej dość mała różnica, nawet z kosztownym wsparciem kowala ( że nie wspomnę o działaniu przeciwpancernych bełtów konkurencyjnego kusznika czy strzale lodu laorherc` a - strzelca lub potędze muszkietu ), liczyłem bardziej na zmiany celności lub zasadę ofensywną, bądź co bądź krasnoludy już są defensywne z natury, przez co obrywa ich siła uderzenia...


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
Dragon_Warrior
Imperator
Imperator


Dołączył: 17 Lut 2011
Posty: 1351 Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 4 razy
Ostrzeżeń: 0/5

PostWysłany: Pon 18:56, 10 Lut 2014 Powrót do góry

Cytat:
dla ludzkich dystansowców to dalej dość mała różnica, nawet z kosztownym wsparciem kowala ( że nie wspomnę o działaniu przeciwpancernych bełtów konkurencyjnego kusznika czy strzale lodu laorherc` a - strzelca lub potędze muszkietu ), liczyłem bardziej na zmiany celności lub zasadę ofensywną, bądź co bądź krasnoludy już są defensywne z natury, przez co obrywa ich siła uderzenia...

Ludzkie łuki to siła 4, elfie 3...

Co daje różnice odpowiednio 17 i 14% czyli dwa największe progi pomiędzy wynikami. W tym momencie Kusznik krasnoludów jest najbardziej odpornym na różnorodny ostrzał strzelcem mając
42 i 58% na uniknięcie zranienia miotaną co turę strzałą oraz 3pż przeciw pociskom, przed którymi pancerz i tak nie chroni.

Do tego nawet obecna umiejętność jest dołożona na próbę i jest szansa że jednak zniknie w kolejnych wersjach.


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
Guybrush
4. Łotrzyk


Dołączył: 28 Sty 2014
Posty: 39 Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 1 raz
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Mele Island

PostWysłany: Pon 22:53, 10 Lut 2014 Powrót do góry

Właściwie to czemu najwytrzymalsza jednostka strzelająca dostała jeszcze bonus do pancerza przeciw pociskom?
Przecież i tak zastrzelenie kusznika wymagało notorycznych błędów albo naiwności przeciwnika?


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
Mjolnir
11. Knecht


Dołączył: 30 Kwi 2013
Posty: 250 Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5

PostWysłany: Wto 17:40, 11 Lut 2014 Powrót do góry

Najwytrzymalsza jednostka strzelająca? na ogół ginął oddawszy 1-2 strzały ( wcale często niecelne ) po czym sam ginął lub tylko do tego się nadawał, z powodu wyboru między ruchem, a robieniem czegokolwiek w połączeniu z krasnoludzką szybkością ukrywanie i strzelanie na przemian zwykle odpada. Co do bonusu, też uważam, że nie należy poprawiać jego defensywy, ale liczyłem na poprawienie strzelania np. na takie +1 do celności za nieporuszanie się, jakie ma Fundin albo jakąś runę będącą odpowiednikiem przeciwpancernych bełtów kusznika imperium. ludzka siła to 4+ np. 5/6 Yeomana 5 Pogranicznika ( notabene z celnością równą krasnoludzkiej strzałem za 2pa ), siła to nie problem dla Laoherc`a, z jego celnością i zasadami można nawet strzałem w walkę pancerz zmniejszyć ( temu komu trzeba ).


Post został pochwalony 0 razy

Ostatnio zmieniony przez Mjolnir dnia Wto 17:40, 11 Lut 2014, w całości zmieniany 1 raz
Zobacz profil autora
Guybrush
4. Łotrzyk


Dołączył: 28 Sty 2014
Posty: 39 Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 1 raz
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Mele Island

PostWysłany: Wto 18:59, 11 Lut 2014 Powrót do góry

Yeoman ma siłę 4 na dalszym zasięgu a Pogranicznik to kusznik który jakoś nie płacze, że ma siłę o dwa mniejszą od krasnoluda nie mówiąc o punkcie życia więcej
Zabicie krasnoluda wymaga oddania do niego co najmniej czterech strzałów bez względu na to co do niego strzela - jeśli ktoś go w tym czasie nie zasłoni to sam jest sobie winien.


Post został pochwalony 0 razy

Ostatnio zmieniony przez Guybrush dnia Wto 19:01, 11 Lut 2014, w całości zmieniany 1 raz
Zobacz profil autora
Voldemos
8. Zwiadowca


Dołączył: 09 Cze 2013
Posty: 128 Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5

PostWysłany: Wto 20:37, 11 Lut 2014 Powrót do góry

co najmniej 3 strzały nie 4 a takie 3 strzały może oddać łucznik imperium na podwójnym zakrzywieniu


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
Mjolnir
11. Knecht


Dołączył: 30 Kwi 2013
Posty: 250 Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5

PostWysłany: Śro 15:49, 12 Lut 2014 Powrót do góry

Pogranicznik "nie płacze" bo ma koszt adekwatny do statystyk a u Yeomanów zawsze można poprawić warunki wskazaniem, błogosławieństwem, wyższą motywacją czy którąś pieśnią ... no, ogólnie yeomani nie mają na co narzekać.
Cztery strzały to może laoherc by wykonał, ale on ze swoją celnością to może się bawić jak chce. Nie wiem jak wykoncypowałeś cztery strzały, nie każdy krasnolud to Gottri ( choć zapewne niejeden by chciał ) poza tym nie zawsze jest się gdzie schować, albo półżywy krasnal lepiej posłuży jako żywa tarcza, żeby inni dotarli nietknięci, a nie "ja zasłonię cie, ty zasłonisz mnie" i do walki dotrze komplet może, ale kalek pozbawionych głównego atutu.
Nasuwa się też kolejna drażliwa kwestia - Quintus.


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
Wyświetl posty z ostatnich:      
Napisz nowy tematOdpowiedz do tematu


 Skocz do:   



Zobacz następny temat
Zobacz poprzedni temat
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach


fora.pl - załóż własne forum dyskusyjne za darmo
Powered by phpBB © 2001/3 phpBB Group :: FI Theme :: Wszystkie czasy w strefie CET (Europa)