Forum www.wojnacja.fora.pl Strona Główna  
 FAQ  •  Szukaj  •  Użytkownicy  •  Grupy •  Galerie   •  Rejestracja  •  Profil  •  Zaloguj się, by sprawdzić wiadomości  •  Zaloguj
 Rycerstwo Zobacz następny temat
Zobacz poprzedni temat
Napisz nowy tematOdpowiedz do tematu
Autor Wiadomość
jarzynek
1. Chłopiec Okrętowy


Dołączył: 29 Gru 2014
Posty: 5 Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5

PostWysłany: Pią 8:56, 02 Sty 2015 Powrót do góry

Nie chodziło mi o wprowadzanie zmian dla samego urealnienia gry, tylko o zaproponowanie drobnych zmian w i tak istniejących elementach.
ad. 1: Co do Giermka to rozumiem i przyjmuję Twoje argumenty, ale się z nimi nie zgadzam Smile. W kwestii niezrozumienia - giermek na koniu obroni się ("Bo takie są realia historyczne, że szlachetnie urodzony młodzian nie powinien zasuwać na piechotę za swoim suwerenem"). W kwestii mechaniki gry, to powinien nadążyć za Rycerzem, żeby mógł korzystać z bonusów. Można też wprowadzić pieszą wersję rycerza. Nie dlatego, że biedny, ale że zszedł z konia Smile.
ad 2: To może niech kopijnik ma bonus do swojego pierwszego ataku? Powiedzmy, że gdy jest atakowany, to jakoś się tą kopią opędza i jej nie traci, a kruszy ją w swoim pierwszym starciu.
Co do jednostek strzelających, to faktycznie dziwne. Może więc wprowadzić automatyczną reakcję na wejście wroga w kontakt, taki strzał rozpaczy na teście, powiedzmy, 9+, żeby "rozładować" broń, a nie stracić całkowicie bonusu ze strzelania? Taka propozycja do v. 2.0.
Cytat:
Knechci są bardzo fajną jednostką ale stety/niestety podatną na brak szczęścia. Dlatego wiele razy słyszałem opinie o tym, że są za słabi/mocni. Bo da się nimi grać z głową, ale potrzeba tej odrobiny nie-pecha, żeby osłonięci tarczą nie oberwali a chwilę później skutecznie wykorzystali walkę zespołową wspartą weteranem.

Każda jednostka jest podatna na brak szczęścia, ale Knechci potrafią tym szczęściem zarządzać, nie tylko w ataku (sporo jest takich zdolności), ale i w obronie.


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
Dragon_Warrior
Imperator
Imperator


Dołączył: 17 Lut 2011
Posty: 1334 Przeczytał: 6 tematów

Pomógł: 4 razy
Ostrzeżeń: 0/5

PostWysłany: Pią 16:13, 02 Sty 2015 Powrót do góry

Z giermkiem to szczerze mówiąc wolałbym chwilowo nie kombinować, bo mechanicznie po niedawnych zmianach zaczął działać naprawdę fajnie.

Cytat:
ad 2: To może niech kopijnik ma bonus do swojego pierwszego ataku? Powiedzmy, że gdy jest atakowany, to jakoś się tą kopią opędza i jej nie traci, a kruszy ją w swoim pierwszym starciu.
Co do jednostek strzelających, to faktycznie dziwne. Może więc wprowadzić automatyczną reakcję na wejście wroga w kontakt, taki strzał rozpaczy na teście, powiedzmy, 9+, żeby "rozładować" broń, a nie stracić całkowicie bonusu ze strzelania? Taka propozycja do v. 2.0.

Z tym bonusem do pierwszego ataku to w sumie nie głupie... ale z drugiej strony i tak sytuacje w których Kopijnik nie atakuje jako pierwszy i nie wykorzystuje bonusu z kopii są stosunkowo rzadkie... na dobrą sprawę jeśli tego nie zrobił to znaczy, że przeciwnik musiał ugrać jakąś przewagę taktyczną, która pakuje kopijnika i tak w fatalne położenie, którego być może nie przeżyje nawet do swojej kolejnej aktywacji...
Podobnie zresztą ze strzelcami - większość łuczników (może poza Yeomanem) jeżeli trafia do walki wręcz, to zwykle już z niej nie wychodzi. Chyba, że związała ich naprawdę mało skuteczna jednostka, albo bardzo szybko otrzymują pomoc. Można więc to przełożyć na realne sytuacje gdzie łucznik albo i tak rzuca łuk na ziemie bo wie, że i tak panicznie walczy o życie... albo widzi nadciągającą pomoc i gra na czas utrzymując broń w pogotowiu. Poza tym faktycznie trudno sprecyzować jaka broń "rozładowałaby się" w trakcie starcia... łuk najprędzej - nawet trzymając go w jednej ręce z założoną strzałą każde otrzymane trafienie raczej by tą strzałę "rozbroiło"... ale co z kuszą? pistoletem skałkowym? oszczepem? Chcąc rozegrać to w pełni logicznie trzeba by wprowadzić statystykę określającą szansę na "rozładowanie" broni po trafieniu ... gdzie na takim k6 łuk rozbraja się na 2+, kuszę na 4+, broń prochową na 4-5+ a miotane na 6ce... czy coś takiego... Zasadniczo system w systemie Wink

Co do desperackiego strzału... niby w 2.0 pojawi się prosty system reakcji pozwalający na wyprzedzające uderzenia ale tak silny manewr będzie dostępny i tak tylko dla stosunkowo elitarnych modeli walczących wręcz. Pozostałym, jeśli nie będą włócznikami, pozostaną jedynie kontrataki a to i tak jeśli uda im się uniknąć ciosu. Więc 1-2 modelom spokojnie można by to dać... ale poza elfim Venatorem i Toranem to na szybko nie widzę modelu, który mógłby być na tyle elitarnym strzelcem do takich sztuczek. W pozostałych przypadkach to zwykle jednak i tak gracz będzie chciał zużyć załadowany pocisk zanim łucznik wpadnie mu w walkę, bo w tej jeśli przeżyje to dwa ciosy zwykle i tak wyprowadzi - słabe bo słabe - ale lepsze niż żadne.


Post został pochwalony 0 razy

Ostatnio zmieniony przez Dragon_Warrior dnia Pią 16:14, 02 Sty 2015, w całości zmieniany 1 raz
Zobacz profil autora
jarzynek
1. Chłopiec Okrętowy


Dołączył: 29 Gru 2014
Posty: 5 Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5

PostWysłany: Sob 0:42, 03 Sty 2015 Powrót do góry

Cytat:
Z tym bonusem do pierwszego ataku to w sumie nie głupie... ale z drugiej strony i tak sytuacje w których Kopijnik nie atakuje jako pierwszy i nie wykorzystuje bonusu z kopii są stosunkowo rzadkie... na dobrą sprawę jeśli tego nie zrobił to znaczy, że przeciwnik musiał ugrać jakąś przewagę taktyczną, która pakuje kopijnika i tak w fatalne położenie, którego być może nie przeżyje nawet do swojej kolejnej aktywacji...

Moje przemyślenia nie są poparte "doświadczeniem bojowym", więc zdaję sobie sprawę, że mają niewielką wartość. Mnie jednak chodziło bardziej o sytuację, gdzie kopijnik atakuje jednostki osłonowe ( jakąś Milicję dajmy na to) bez bonusu, a kopię zostawia na dowódcę.

Co do strzelców - czy jednostka związana może strzelać? Bo jeżeli tak, to sprawa wygląda inaczej - możnaby ją zmusić do wykonania strzału przed normalnym atakiem, pod karą rozładowania Wink. Strzał i tak będzie pewnie dla niej bardziej opłacalny (ewentualnie podnieść opłacalność małym bonusem za "przyłożenie"). I wszystko się wtedy narracyjnie pięknie układa.


Post został pochwalony 0 razy

Ostatnio zmieniony przez jarzynek dnia Sob 7:27, 03 Sty 2015, w całości zmieniany 1 raz
Zobacz profil autora
Dragon_Warrior
Imperator
Imperator


Dołączył: 17 Lut 2011
Posty: 1334 Przeczytał: 6 tematów

Pomógł: 4 razy
Ostrzeżeń: 0/5

PostWysłany: Sob 9:45, 03 Sty 2015 Powrót do góry

Wiązanie Kopijnikiem Milicjanta, jeżeli gdzieś obok kręci się Roderon czy choćby Paladyn to mało zdrowy pomysł. Zasadniczo Kopijnicy to raczej delikatne jednostki mimo 3Pz i wypada nimi celować w modele, które są tego warte. Kopijnik z Milicjantem oczywiście sobie poradzi, ale będzie to miało sens tylko w dość precyzyjnych okolicznościach.

Strzelać w walce może obecnie tylko jeden model - Elaine Proud, a i to na specjalnej zasadzie ataku wręcz.


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
Wyświetl posty z ostatnich:      
Napisz nowy tematOdpowiedz do tematu


 Skocz do:   



Zobacz następny temat
Zobacz poprzedni temat
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach


fora.pl - załóż własne forum dyskusyjne za darmo
Powered by phpBB © 2001/3 phpBB Group :: FI Theme :: Wszystkie czasy w strefie CET (Europa)