Forum www.wojnacja.fora.pl Strona Główna  
 FAQ  •  Szukaj  •  Użytkownicy  •  Grupy •  Galerie   •  Rejestracja  •  Profil  •  Zaloguj się, by sprawdzić wiadomości  •  Zaloguj
 Zaznaczanie ran (w akcje, pancerz itd.) Zobacz następny temat
Zobacz poprzedni temat
Napisz nowy tematOdpowiedz do tematu
Autor Wiadomość
Gryf
2. Milicjant


Dołączył: 08 Lis 2012
Posty: 20 Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Dąbrowa Górnicza

PostWysłany: Czw 16:57, 08 Lis 2012 Powrót do góry

Jest napisane, że rany można zaznaczać na karcie jednostki- co zamierzam. Ale jak to działa gdy karta reprezentuje 3 gości ? Im wszystkim odejmuje się np. ten punkt pancerza wtedy ? Czy indywidualnie trzeba zaznaczyć - ten co dostał ten ma mniej.

Skoro jesteśmy już przy liczbie wojaków na karcie to ile to jest w końcu ? Na początku zasad jest napisane, że max 3 a na końcu jest tabelka, z której wynika, że jeżeli sa poniżej 15pkt. za model to można ich wystawiać po 5.

Można wystawiać parę razy tą samą karte ? Czyli np. 3 razy karta krasnoluda wojownika żeby mieć więcej aktywacji zamaist 3 na jednej. Opłaca się tak w ogóle?


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
Dragon_Warrior
Imperator
Imperator


Dołączył: 17 Lut 2011
Posty: 1334 Przeczytał: 2 tematy

Pomógł: 4 razy
Ostrzeżeń: 0/5

PostWysłany: Czw 19:48, 08 Lis 2012 Powrót do góry

zaznaczania na kartach nie rozwijaliśmy wizualnie - gdyż wszyscy testerzy i tak zaznaczali rany i stratę PŻ kostkami koniec końców. Co nie zmienia faktu że przy trzech modelach wystarczyłoby odhaczać rany różnymi kolorami pisaka lub innym znaczkiem V,X,O po prostu Wink

na kartę wchodzi 5'ciu - przy czym koszty pozwalające na zmieszczenie powyżej 3'ech mają tylko gobliny.

Jadąc za przykładem krasnoludzkiego wojownika
- możesz mieć jednego na jednej karcie
- dwóch na oddzielnych kartach
- dwóch na wspólnej karcie
- 4'rech podzielonych 2+2
- 4'rech podzielonych 3+1
- 8 podzielonych 3+3+2

itp
jedyne zastrzeżenie to ścisłe przypisanie ich do kart - jak masz karty 1(A,B,C) 2(D,E,F)
to aktywując kartę 1'szą aktywujesz zawsze krasnoluda A B i C ... jak B zginie to masz już tylko A i C i nie da się ich wymienić między kartami. Jedynie część goblinów ma blokadę w postaci goblińskiego morale - gdzie jak wystawisz samego na karcie to ucieknie już w pierwszej aktywacji
.
Kwestia stawiania na silne aktywacje lub dużą ilość mniejszych aktywacji - to już własna preferencja taktyczna.


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
Bambusek
Pacman
Pacman


Dołączył: 17 Lut 2011
Posty: 186 Przeczytał: 1 temat

Ostrzeżeń: 0/5

PostWysłany: Czw 19:50, 08 Lis 2012 Powrót do góry

endisnigh napisał:
Jest napisane, że rany można zaznaczać na karcie jednostki- co zamierzam. Ale jak to działa gdy karta reprezentuje 3 gości ? Im wszystkim odejmuje się np. ten punkt pancerza wtedy ? Czy indywidualnie trzeba zaznaczyć - ten co dostał ten ma mniej.


Zaznaczasz indywidualnie. Ten co jest faktycznie ranny ma karę, zdrowi nie mają.

Cytat:

Skoro jesteśmy już przy liczbie wojaków na karcie to ile to jest w końcu ? Na początku zasad jest napisane, że max 3 a na końcu jest tabelka, z której wynika, że jeżeli sa poniżej 15pkt. za model to można ich wystawiać po 5.


Zapis o max 3 jest z wczesnych wersji zasad, kiedy koszt jednostek nie schodził poniżej 20 punktów praktycznie. Potem jednak pojawiły się Gobliny, które były tańsze. Wiec zapis o 5 modelach jak kosztują mniej niż 15 punktów jest tym obowiązującym.

Cytat:

Można wystawiać parę razy tą samą karte ? Czyli np. 3 razy karta krasnoluda wojownika żeby mieć więcej aktywacji zamaist 3 na jednej. Opłaca się tak w ogóle?


Możesz tak zrobić. Uznaliśmy, że wada takiego rozwiązania (w końcu w swojej aktywacji poruszysz tylko jeden model) rekompensuje zaletę w postaci większej ilości aktywacji. Czy się opłaca to trudno powiedzieć, w pewnych sytuacjach powinno.


Post został pochwalony 0 razy

Ostatnio zmieniony przez Bambusek dnia Czw 19:51, 08 Lis 2012, w całości zmieniany 1 raz
Zobacz profil autora
Wyświetl posty z ostatnich:      
Napisz nowy tematOdpowiedz do tematu


 Skocz do:   



Zobacz następny temat
Zobacz poprzedni temat
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach


fora.pl - załóż własne forum dyskusyjne za darmo
Powered by phpBB © 2001/3 phpBB Group :: FI Theme :: Wszystkie czasy w strefie CET (Europa)