Forum www.wojnacja.fora.pl Strona Główna  
 FAQ  •  Szukaj  •  Użytkownicy  •  Grupy •  Galerie   •  Rejestracja  •  Profil  •  Zaloguj się, by sprawdzić wiadomości  •  Zaloguj
 strefa kontroli modelu Zobacz następny temat
Zobacz poprzedni temat
Napisz nowy tematOdpowiedz do tematu
Autor Wiadomość
softiron
4. Łotrzyk


Dołączył: 06 Mar 2012
Posty: 33 Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5

PostWysłany: Pią 11:00, 09 Mar 2012 Powrót do góry

Zauważyłem brak jakiejś wzmianki o tym czy model posiada strefę kontroli. Znaczy nie posiada wcale czy jest to na tyle oczywiste że nawet się o tym nie pisze?


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
Bambusek
Pacman
Pacman


Dołączył: 17 Lut 2011
Posty: 186 Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5

PostWysłany: Pią 11:09, 09 Mar 2012 Powrót do góry

Nie ma stref kontroli. Przy tak małej ilości modeli na stole jak w Wojnacji nie było sensu tego dawać. Jedyne czego nie można robić to przechodzić przez modele, tak sojusznicze jak i wrogie. Trzeba omijać.


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
softiron
4. Łotrzyk


Dołączył: 06 Mar 2012
Posty: 33 Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5

PostWysłany: Pią 11:39, 09 Mar 2012 Powrót do góry

Rozumiem.
A nie myśleliście żeby ew takie coś wprowadzić? Wtedy zasłona modelu innym modelem byłaby bardziej widoczna myślę (jestem po 1 grze dopiero więc co ja tam wiem... Wink ), a dodatkowo można by zróżnicować modele walczące bronią zwykłą lub drzewcową... zwykła 2cm/drzewcowa 4cm np.
o! i właśnie wpadł mi do głowy pomysł: rozważaliście to żeby broń drzewcowa miała jakiś zasięg? choćby te 1-2cm?


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
Dragon_Warrior
Imperator
Imperator


Dołączył: 17 Lut 2011
Posty: 1337 Przeczytał: 2 tematy

Pomógł: 4 razy
Ostrzeżeń: 0/5

PostWysłany: Pią 13:15, 09 Mar 2012 Powrót do góry

W kwestii stref kontroli - to z jednej strony Wojnacja ich nie ma - podobnie zresztą jak całkiem sporo systemów. Z drugiej strony sprawdź jak określa pole widzenia
Cytat:
Podczas rozpatrywania, czy model zasłania inny model, traktuje się go jako walec lub prostopadłościan (w zależności od podstawki) o wysokości przeciętnego modelu.

+ uściślenia szarż ze strony 10:
Cytat:
W przypadku szarży model musi widzied przeciwnika na początku tej akcji. Nie da się szarżowad przeciwnika „w ciemno”.

W praktyce wychodzi więc na to, że wystarczy swój model innym a przeciwnik będzie miał mocno utrudnioną szarżę w ochraniany model (zazwyczaj musi albo zrobić zwykły ruch w bok żeby zobaczyć
cel albo związać go biegiem i dopiero zaatakować - co w praktyce oznacza jeden atak mniej)


Wracając do stref kontroli to Wojnacja w pierwotnym zamyśle powstała jako niezwykle prosty system dla każdego (z doświadczenia wiemy, że niektórych ludzi nie dało się przekonać do 150 stron zasad + erraty i woleli połupać w strategie planszowe). Gdzie maksymalnie proste bazowe zasady miały umożliwić grę każdemu przy instrukcji prostszej i bardziej przystępnej niż dzisiejsze planszówki. Z drugiej strony jak już system powstał w jakiejś tam przedpremierowej wersji 0.8 to okazało się, że owszem jest prosty ale możliwości operowania zasadami daje naprawdę duże i kombinowania jest w nim nie mniej niż gdzie indziej a miejscami nawet więcej.

W kwestii broni 'drzewcowych':
Obecnie niektóre nowsze jednostki mają taką opcję* Imperialni czy elfi włócznicy są dość starymi modelami i byli nastawieni na minimalizm zasadowy. Jeśli kiedyś, któregoś z nich będziemy przerabiać to jest szansa że dostanei atak z 2 cm właśnie.

*Troll u orków, poganiacz u goblinów,Żmij u władców


Post został pochwalony 0 razy

Ostatnio zmieniony przez Dragon_Warrior dnia Pią 13:16, 09 Mar 2012, w całości zmieniany 1 raz
Zobacz profil autora
softiron
4. Łotrzyk


Dołączył: 06 Mar 2012
Posty: 33 Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5

PostWysłany: Pią 14:00, 09 Mar 2012 Powrót do góry

Jasne, rozumiem. Nie narzekam jeno pytam.
Czyli że w zasadzie można przyjąć (z błogosławieństwem twórców) iż model z bronią drzewcową ma zasięg do 2cm? Wink (jeśli to przegięcie to chociaż dla zwykłego ataku a specjalny z karty musi być w B2B chyba że na karcie pisze inaczej)

przy okazji taka myśl poza konkursem ad kolejne wersje i zmiany na kartach. Jeśli zmiany są jedynie na kilku kartach można stworzyć osobny pdf(y) tylko z tymi kartami w komplecie lub osobno żeby nie trzeba było drukować całej strony/zestawu a jedynie te karty które się zmieniły. Wiem, czepiam się...


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
Dragon_Warrior
Imperator
Imperator


Dołączył: 17 Lut 2011
Posty: 1337 Przeczytał: 2 tematy

Pomógł: 4 razy
Ostrzeżeń: 0/5

PostWysłany: Pią 15:11, 09 Mar 2012 Powrót do góry

Znaczy jeśli jakiemuś modelowi dojdzie możliwość ataku w 1/2 cm to będzie to albo kosztem większej ilości akcji, albo osłabienia statysty/podniesienia kosztu. Zwykłe dodanie takiej opcji jako pasywnej zdolności spowoduje, że model będzie silniejszy niż miał być w założeniu.
Tak więc dopiero jak damy oficjalnie zmienioną kartę to zagwarantujemy, że model jest w pełni grywalny z takim dodatkiem.

Co do pojedynczych zmian na kartach to tutaj :
[link widoczny dla zalogowanych]
zawsze jest lista aktualnych więc jak ktoś chce tylko jedną wydrukować to wystarczy stąd. To samo się tyczy sytuacji kiedy np chcesz grać na jednym typie jednostki i potrzebujesz (bo ja wiem) 3-4 kart marynarzy czy wampirów.

Inna sprawa, że obecne zmiany goblinów np będą w zakresie +1/2 do jednej statystyki (nie licząc Rzepa) więc można też spokojnie na starej karcie poprawić cienkopisem Wink


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
Rospax
6. Włócznik


Dołączył: 25 Kwi 2013
Posty: 70 Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5

PostWysłany: Wto 7:47, 01 Lip 2014 Powrót do góry

czy zapis:

"Jednostka może związać walką (ruchem, szarżą czy biegiem) tylko jednego przeciwnika"

oznacza, że nie można zakończyć ruchu swoją jednostką w kontakcie z podstawkami dwóch lub więcej wrogich modeli?


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
Dragon_Warrior
Imperator
Imperator


Dołączył: 17 Lut 2011
Posty: 1337 Przeczytał: 2 tematy

Pomógł: 4 razy
Ostrzeżeń: 0/5

PostWysłany: Wto 12:53, 01 Lip 2014 Powrót do góry

Zgadza się - nie można - miała być jedna umiejętność na to pozwalająca (u kupców) ale koniec końców nie weszła zdaje się.

Nie jest zabronione natomiast związywanie dwóch sojuszników, bądź przeciwnika i sojusznika w jednym ruchu.


Post został pochwalony 0 razy

Ostatnio zmieniony przez Dragon_Warrior dnia Wto 12:53, 01 Lip 2014, w całości zmieniany 1 raz
Zobacz profil autora
Wyświetl posty z ostatnich:      
Napisz nowy tematOdpowiedz do tematu


 Skocz do:   



Zobacz następny temat
Zobacz poprzedni temat
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach


fora.pl - załóż własne forum dyskusyjne za darmo
Powered by phpBB © 2001/3 phpBB Group :: FI Theme :: Wszystkie czasy w strefie CET (Europa)