Forum www.wojnacja.fora.pl Strona Główna  
 FAQ  •  Szukaj  •  Użytkownicy  •  Grupy •  Galerie   •  Rejestracja  •  Profil  •  Zaloguj się, by sprawdzić wiadomości  •  Zaloguj
 Przykładowe Rozpiski Zobacz następny temat
Zobacz poprzedni temat
Napisz nowy tematOdpowiedz do tematu
Autor Wiadomość
Dragon_Warrior
Imperator
Imperator


Dołączył: 17 Lut 2011
Posty: 1351 Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 4 razy
Ostrzeżeń: 0/5

PostWysłany: Pon 19:45, 22 Lut 2016 Powrót do góry

O ile Wojnacja nie narzuca żadnych dodatkowych zasad (poza limitem punktowym) na kompozycję rozpisek to przed doborem oddziału do gry warto przemyśleć kilka spraw. Większość z tych punktów ma zastosowanie bez względu na wybraną frakcję, jednak w pewnych przypadkach mogą być one mniej lub bardziej istotne.

Tworząc rozpiski najwygodniej skorzystać z dostępnego na blogu excelowego Army Buldiera - [link widoczny dla zalogowanych] - materiały dodatkowe.


Kwestia Kontroli stołu

Ustalmy jakiej przewagi taktycznej potrzebujemy
- Wyższe od przeciwnika Zmysły (na modelu "dowodzącym") pozwolą zyskać przewagę jednej karty podczas manewrów przed starciem oraz pozwolą na wykonanie ataków w pierwszej aktywacji każdej tury.
- Jednostki rozdzielone na dużą ilość kart pozwolą kontrolować późniejsze fazy każdej tury i manewrować kluczowymi jednostkami już po ruchach wroga.
- Mobilne jednostki pozwolą zająć kluczowe pozycje i blokować ruchy wrogich strzelców oraz specjalistów. Stawianie na mobilność oddziału warto jednak połączyć albo z wysokimi zmysłami albo z dużą liczbą aktywacji, gdyż bez tego mobilność straci kosztem większej przewidywalności.


Kwestia wywierania presji

Nic nie wywiera takiej presji na przeciwniku jak solidny ostrzał dystansowy. Należy jednak pamiętać, że broń dystansowa była w starożytności i średniowieczu przede wszystkim wsparciem dyktującym warunki bezpośredniego starcia.
- Duża ilość punktów zainwestowana w jednostki dystansowe zmusi każdego przeciwnika do ataku stawiając strzelców i ich wsparcie w korzystnej defensywnej sytuacji, jednak drastycznie ograniczy siłę samego wsparcia. W przypadku takiej rozpiski warto od razu rozpatrywać rozdzielenie jej na dwie osłaniające się części.
- Samotny strzelec pozwoli wywrzeć presję na większości zupełnie niestrzelających oddziałów nie nadwątlając zbytnio potencjału walki wręcz.
- Oddział bez jednostek dystansowych lecz ubezpieczony jednostką leczącą będzie mógł niemal zignorować każdy lekki ostrzał.
- Rozpiska oparta na samej walce bezpośredniej będzie zawsze zmuszona napierać na przeciwnika, jednak jeżeli zdoła ograniczyć straty z ostrzału do minimum (tak w kwestii obrażeń jak i straconych pk) to dostawiona do walki w pełni wykorzysta swój potencjał.


Kwestia eliminacji modeli

- Silne jednostki ofensywne pozwolą na dużą uniwersalność w przemieszczeniu się po polu bitwy lecz jednocześnie ściągną na siebie główną uwagę wroga.
- Ofensywni specjaliści (o wysokiej Walce LUB Sile) pozwolą zyskać na liczebności oraz mogą skutecznie wykorzystać słabości przeciwników. Wymagają jednak "dostarczania" do odpowiednich przeciwników, co wiąże się czasem z nadkładaniem drogi. W skrajnych przypadkach może się też okazać, że wróg nie posiada modeli, przeciw którym są najbardziej efektywni.
- Jednostki przechwytujące. Mobilna ofensywa albo profile szybko męczące się w ataku wymagają przewagi taktycznej do wycofania się po przeprowadzeniu ataków.


Żywotność a mięso armatnie

- Oddziały całkowicie ofensywne wymagają pełnej przewagi taktycznej albo niezwykle skutecznego uderzenia. Bez niego są eliminowane naprawdę szybko.
- Oddziały oparte na równowadze między ofensywą a defensywą pozwalają skutecznie decydować czy zużywać kondycję na wystanie ataków przeciwnika czy jego przyspieszoną eliminację.
- Rozpiski zawierające dedykowane mięso armatnie lub jednostki blokujące pozwalają uzyskiwać punktową przewagę liczebną bądź wyczekiwać przeciwnika odwlekając atak delikatniejszymi modelami do chwili wyczerpania wroga.

Na etapie tym warto zastanowić się, które jednostki będą dążyły do zwarcia już w pierwszych starciach, a które pozostaną w odwodzie przynajmniej do związania najgroźniejszych przeciwników.


Specjaliści

Są to jednostki, które ze swojego założenia nie zwrócą się walcząc na pierwszej linii.

- Oddziały bez specjalistów polegają na mocy i brutalnej sile każdego modelu.
- Lekkie wsparcie specjalistów pozwala na skuteczniejsze punktowe ataki lub blokowanie co bardziej kluczowych modeli wroga.
- Szersze wykorzystanie specjalistów wymaga solidnej przewagi taktyczniej lub jak w przypadku przewagi strzeleckiej - dobrze przygotowanej "zasadzki" na nacierającego wroga.
- Rozpiski oparte na zbyt wielu specjalistach w większości przypadków nie mają racji bytu załamując się pod każdym zmasowanym uderzeniem.


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
Wyświetl posty z ostatnich:      
Napisz nowy tematOdpowiedz do tematu


 Skocz do:   



Zobacz następny temat
Zobacz poprzedni temat
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach


fora.pl - załóż własne forum dyskusyjne za darmo
Powered by phpBB © 2001/3 phpBB Group :: FI Theme :: Wszystkie czasy w strefie CET (Europa)